Kom lettere fra A-Z i e-conomic
Det handler om bogføring af udgifter
Når du fører regnskab digitalt, som loven kræver det, har du i Smart- og Avanceret-pakken gode muligheder for at gøre bogføringen af udgifter nemmere. Det fortæller vi mere om på denne side.
Om udgifter
Hvad gør du, når du køber noget?
Når du bruger penge i virksomheden, skal det dokumenteres i dit regnskab.
Du har en udgift
Dine udgifter kan fx være til varer, serviceydelser, husleje, telefon/internet eller bogholder/revisor.
Du skal betale og dokumentere
Nogle køb betales med det samme, andre er der længere frist på – og måske skal udgiften godkendes inden betaling. Men alle udgifter skal dokumenteres med regninger og kvitteringer, altså bilag.
Du har en arbejdsgang
Måden at håndtere udgifter på i regnskabet kalder vi en arbejdsgang. Og e-conomic har mange funktioner, der kan hjælpe dig undervejs.
Er du digital?
Gratis onlinekursus
Få live undervisning
ANBEFALEDE ARBEJDSGANGE
Kom lettere fra A til Z
e-conomic har mange funktioner, der kan gøre arbejdet for dig – især i pakkerne Smart og Avanceret. Bruger du dem i en struktureret arbejdsgang, kan du opnå bedre overblik over virksomhedens finanser. Digitalisering og automatisering af bogføringen kan også skære noget af udgiften til bogholder/revisor.
Vi har to anbefalinger til, hvordan du kan bruge funktionerne i Smart- og Avanceret-pakken: