Sæt fart på
dit regnskab

Sæt fart på
dit regnskab

 

I e-conomic har du adgang til en automatiseret værktøjskasse, der kan gøre dit regnskab nemmere og tage dig fra bilag til bankafstemning på ingen tid.

Med funktionerne Workflows og Smart Pay kan du opnå den mest optimale arbejdsgang, hvor du både får det fulde overblik over dit regnskab, kan klare bogføringen på farten og samle hele processen i ét system.

I e-conomic har du adgang til en automatiseret værktøjskasse, der kan gøre dit regnskab nemmere og tage dig fra bilag til bankafstemning på ingen tid.

Med funktionerne Workflows og Smart Pay kan du opnå den mest optimale arbejdsgang, hvor du både får det fulde overblik over dit regnskab, kan klare bogføringen på farten og samle hele processen i ét system.

 
 
 
 
 

Accelerér din bogføring og betaling

 
Når du håndterer dine ubetalte regninger i e-conomic, har du mulighed for at optimere dine arbejdsgange. Du kan nemlig håndtere dem som leverandørfakturaer, på den mest optimale måde og høste alle fordelene. Når du starter med at bogføre regningen og derefter bogfører betalingen, får du mere struktureret data til rådighed, som kan give dig et større overblik og en bedre kontrol over forretningen.
 
 

 

Det optimale flow i e-conomic

 

Når du modtager en ubetalt regning i e-conomic, kan du enten få den ind i din personlige Inbox via drag-and-drop fra desktop, tage et billede med mobilappen, sende den til e-conomic via email eller benytte e-faktura. Vi anbefaler, at du behandler regningen som en leverandørfaktura og bogfører den, før du betaler din leverandørfaktura, og derefter bogfører betalingen ved brug af Smart Pay.

Når du bogfører dine regninger på den mest optimale måde, kan du nemlig automatisere processen. Så kan du komme hurtigt videre med det, der gør en forskel for din hverdag ved at bruge alle funktioner tilgængelige i din e-conomic pakke. Om det er at vækste forretningen, bruge tid på kundepleje eller køre en aftentur med din familie.

 
 
 
 
 
 

Smart Inbox

 

Med Smart Inbox kan du nemt og sikkert opbevare dine bilag eller leverandørfakturaer digitalt. Send bilagene til Inboxen via drag-and-drop, email, mobilappen eller via e-faktura, som giver dig sikker levering, bedre aflæsning og mere korrekt data. Med Smart Inbox bliver din faktura aflæst automatisk, og du skal derfor ikke taste en masse informationer, når du efterfølgende opretter en postering på bilaget.

Se om din faktura er berettiget til Straksindbetaling

 
 
 

Automatisk aflæsning af fakturaer i Smart Inbox

 
 

Workflows

 

Med Workflows kan du optimere dine arbejdsgange i e-conomic. Du kan bl.a. bruge Workflows til at skræddersy din bilagshåndtering ved at opsætte regler for, hvilken Inbox-kategori dine bilag automatisk skal ende i, når de uploades til e-conomic. Hvis din virksomhed derudover har brug for en godkendelsesproces, kan du opsætte regler for specifikke bilag ud fra beløbsgrænser, specifikke leverandører m.m. 

Og som noget helt nyt kan du nu også opsætte en regel, der sender dine leverandørfakturaer direkte til kassekladden. Så spiller Workflows endnu bedre med den næste funktion, nemlig Smart Pay.

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Smart Pay

 

Med Smart Pay samler du bogføring og betaling i ét system og slipper for flere manuelle opgaver, og for at logge ind i flere systemer. Du kan nemlig sætte dine leverandørfakturaer til betaling i e-conomic og derved slippe helt for banken. Og så kan du nemt godkende eller afvise betalinger på mobilen. Du kan altså klare betalingen, hvor end du befinder dig. Og så kan du hurtigt komme videre med andre arbejdsopgaver, der fylder mere end regnskab i hverdagen.

Når du har opsat en regel med Workflows, hvor leverandørfakturaer sendes direkte til kassekladden, skal du bare logge ind på Smart Pay-fanen og sætte dem til betaling. Så er der kun ét godkendelsestrin på betalingen tilbage, og du kan gå direkte videre til bankafstemningen.

Dine betalingsposteringer oprettes automatisk, når du har sat leverandørfakturaen til betaling med Smart Pay.

Tilmeld dig gratis Smart Pay-webinar

Modtag fakturaer elektronisk via EAN med Smart Inbox

 
 
 
 
 
 
 

Automatisk aflæsning af fakturaer i Smart Inbox

 
 
 
 
 

Smart Bank

 

Forbind din bank med e-conomic, så du dagligt får opdaterede bankposter til afstemning. Med Smart Bank kan du automatisk få afstemt dine bankposter med dine regnskabsposter - med ét enkelt klik, og du får samtidig automatiske forslag til, hvordan du skal bogføre dem.

Det er først, når du samler hele bilen, at du opnår alle fordelene og kan få fart på regnskabet.

 
 
 
 

Det optimale flow i e-conomic

 

Når du modtager en ubetalt regning i e-conomic, kan du enten få den ind i din personlige Inbox via drag-and-drop fra desktop, tage et billede med mobilappen, sende den til e-conomic via email eller benytte e-faktura. Vi anbefaler, at du behandler regningen som en leverandørfaktura og bogfører den, før du betaler din leverandørfaktura, og derefter bogfører betalingen ved brug af Smart Pay.

Når du bogfører dine regninger på den mest optimale måde, kan du nemlig automatisere processen. Så kan du komme hurtigt videre med det, der gør en forskel for din hverdag ved at bruge alle funktioner tilgængelige i din e-conomic pakke. Om det er at vækste forretningen, bruge tid på kundepleje eller køre en aftentur med din familie.

 
 

Se om din faktura er berettiget til Straksindbetaling

 

Smart Inbox

 

Med Smart Inbox kan du nemt og sikkert opbevare dine bilag eller leverandørfakturaer digitalt. Send bilagene til Inboxen via drag-and-drop, email, mobilappen eller via e-faktura, som giver dig sikker levering, bedre aflæsning og mere korrekt data. Med Smart Inbox bliver din faktura aflæst automatisk, og du skal derfor ikke taste en masse informationer, når du efterfølgende opretter en postering på bilaget.

 
 

Automatisk aflæsning af fakturaer i Smart Inbox

 

Workflows

 

Med Workflows kan du optimere dine arbejdsgange i e-conomic. Du kan bl.a. bruge Workflows til at skræddersy din bilagshåndtering ved at opsætte regler for, hvilken Inbox-kategori dine bilag automatisk skal ende i, når de uploades til e-conomic. Hvis din virksomhed derudover har brug for en godkendelsesproces, kan du opsætte regler for specifikke bilag ud fra beløbsgrænser, specifikke leverandører m.m. 

Og som noget helt nyt kan du nu også opsætte en regel, der sender dine leverandørfakturaer direkte til kassekladden. Så spiller Workflows endnu bedre med den næste funktion, nemlig Smart Pay.

 
 

Modtag fakturaer elektronisk via EAN med Smart Inbox

 

Smart Pay

 

Med Smart Pay samler du bogføring og betaling i ét system og slipper for flere manuelle opgaver, og for at logge ind i flere systemer. Du kan nemlig sætte dine leverandørfakturaer til betaling i e-conomic og derved slippe helt for banken. Og så kan du nemt godkende eller afvise betalinger på mobilen. Du kan altså klare betalingen, hvor end du befinder dig. Og så kan du hurtigt komme videre med andre arbejdsopgaver, der fylder mere end regnskab i hverdagen.

Når du har opsat en regel med Workflows, hvor leverandørfakturaer sendes direkte til kassekladden, skal du bare logge ind på Smart Pay-fanen og sætte dem til betaling. Så er der kun ét godkendelsestrin på betalingen tilbage, og du kan gå direkte videre til bankafstemningen.

Dine betalingsposteringer oprettes automatisk, når du har sat leverandørfakturaen til betaling med Smart Pay.

Tilmeld dig gratis Smart Pay-webinar

 
 

Automatisk aflæsning af fakturaer i Smart Inbox

 

Smart Bank

 

Forbind din bank med e-conomic, så du dagligt får opdaterede bankposter til afstemning. Med Smart Bank kan du automatisk få afstemt dine bankposter med dine regnskabsposter - med ét enkelt klik, og du får samtidig automatiske forslag til, hvordan du skal bogføre dem.

Det er først, når du samler hele bilen, at du opnår alle fordelene og kan få fart på regnskabet.

 
 
 
 

Håndtér regnskabet på farten med e-conomics mobilapp

 

Der er mange fordele, når du bruger e-conomics mobilapp til regnskabet. Den er navigationssystemet, der får hjul, rat og gearkasse til at tale sammen.

 

Anmod om manglende bilag

Send en anmodning om manglende bilag til den rette medarbejder, som via mobilappen kan tage et billede og sende til regnskabet. Her bliver bilaget automatisk vedhæftet den rette postering.

Godkendelse af bilag

Med Workflows har du mulighed for at opsætte regler for godkendelse på specifikke bilag, som kan godkendes af den rette person - også på farten. Du kan nemlig nemt godkende i e-conomics mobilapp.

Godkend/afvis en betaling

Med Smart Pay kan du via notifikationer på mobilen godkende eller afvise en betaling. Du kan også skrive en note, når du afviser. Så ved din bogholder hvorfor og kan hurtigt rette den til, så betalingen bliver korrekt.

 
 

Hent e-conomic mobilapp her:

 
 
       app_store.jpg
 
 
 
 
 
 

Sådan bruger du Workflows

 

Med to simple trin kan du komme godt i gang med Workflows allerede i dag. Alt, du skal gøre, er at logge ind i din e-conomic-aftale og opsætte dine første regler med Workflows, som du finder via Smart Inbox. Når dine regler er opsat, har du automatiseret din bilagshåndtering og godkendelsesproces og kan gå videre til næste skridt - nemlig betaling. Læs mere om Workflows her.

Bemærk, at du skal have Smart-pakken for at kunne bruge Workflows til at opsætte dine egne regler. Læs mere om Smart her.

 

Step 1: 
Gå til Smart Inbox

Find Workflows via din
Smart Inbox.

Step 2: 
Skabelon eller ny regel

Brug vores skabeloner eller byg en regel fra bunden.

Step 3:
Brug for godkendelse?

Godkend bilag direkte
fra mobilen.

Step 4:
Overfør til kassekladden

Send bilaget direkte til kassekladden.

 
 

Sådan bruger du Smart Pay

 

For at kunne bruge Smart Pay til at betale dine leverandørfakturaer fra e-conomic, skal du først igennem opsætningen af funktionen. Dine betalingsposteringer oprettes automatisk, når du sætter dine leverandørfakturaer til betaling med Smart Pay. Så kan du hurtigt komme videre til den sidste del af bogføringsprocessen - nemlig bankafstemning med Smart Bank. Læs mere om Smart Pay her.

 
 

Step 1: 
Tilføj Smart Pay

Kom godt i gang
med opsætningen
af Smart Pay.

Step 2: Gå direkte til kassekladden

Dine leverandørfakturaer ligger med Workflows allerede klar i kassekladden.

Step 3:
Betal i e-conomic

Sæt dine
leverandørfakturaer til betaling med Smart Pay.

Step 4:
Mobilgodkendelse

Godkend eller afvis
betalingen med note
på mobilen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Det er bare nemmere og hurtigere, og bogføringsflowet kører bedre. Jeg er fortaler for Smart Pay, fordi det fjerner nogle manuelle processer – hvilket betyder, at der er færre fejl i regnskabet.

Tina Kastbjerg, EINFACH
 
 
 
 

Vil du høre mere om Smart Pay?

 

Så kan du skrive dig op til at blive kontaktet af en Smart Pay-ekspert her. Ved at udfylde få informationer, får du mulighed for at tale med en af vores dygtige kollegaer, som kan rådgive dig i brugen af Smart Pay, fortælle dig mere om fordelene, hjælpe dig i gang med opsætningen eller noget helt tredje.

Vi vender tilbage hurtigst muligt på din henvendelse.

 

Når du indtaster dine oplysninger i felterne ovenfor, behandler Visma e-conomic dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

 
 

Få svar på de mest almindelige spørgsmål om Smart Pay

 
Vi har samlet de mest stillede spørgsmål om Smart Pay her. Hvis du ikke kan finde svar på netop dit spørgsmål, kan du læse mere i vores  e-copedia univers om Smart Pay eller kontakte vores support her
 
  • Er Smart Pay en sikker betalingsløsning?

    Ja, Smart Pay er en sikker betalingsløsning. Smart Pay i e-conomic udbydes i samarbejde med November First, som siden maj 2016 har haft licens som betalingsinstitut (FT-22017) fra Finanstilsynet.

    Det betyder, at November First skal leve op til de samme regler og krav om sikkerhed, politikker og solvens som bankerne. November First er desuden under løbende supervision af Finanstilsynet, som kontrollerer at de lever op til de lovgivningsmæssige krav og tilpasser sig ændringer i lovgivningen.

    Derfor kan du forvente samme niveau af sikkerhed og kontrol som ved ethvert andet dansk pengeinstitut, når du bruger Smart Pay.

    Læs mere om sikkerheden for betalinger via November First

  • Hvad skal jeg bruge for at komme i gang med Smart Pay?

    Kom smertefrit igennem opsætningen af Smart Pay, ved at have alle oplysninger og dokumentation klar fra start.
    Disse oplysninger skal du/I have klar:

    • Kopi af virksomhedsejernes pas (ejerskab over 25%)
    • Sundhedskort. Vi skal bruge dit sundhedskort til at bekræfte din adresse
    • Bopæl og nationalitet på alle ejere (ejerskab over 25%)
    • Informationer om din virksomhed, såsom: Firmanavn og CVR. nr.  Vi trækker disse oplysninger direkte fra dine stamoplysninger. Du skal derfor kun bekræfte, om oplysningerne er korrekte.
    • Personlige informationer, såsom; Navn, e-mail og telefon. Vi trækker dine informationer fra Virk, så hvis du er oprettet på virksomheden, skal du kun bekræfte, om oplysningerne er korrekte. Vi skal kun bruge e-mail, til at sende invitation til at uploade dokumentation for ejerskab. Ellers er e-mail ikke nødvendig.
    • Betalingsoplysninger, såsom: Bankkonto, Kassekladde til betalingsposteringer og udgiftskonto
    • Hvor mange betalinger, du forventer at lave om året og hvad formålet for kontoen er.

    Specifikt for dig, med udenlandske betalinger
    Vores samarbejdspartnere November First har brug for yderligere oplysninger, når du skal til at bruge Smart Pay, til at betale udenlandske leverandørfakturaer.
    • Hvilke lande, du forventer at handle med.


    OBS. November First kan bede om ekstra oplysninger, såsom en kopi af en regning med din adresse på.


    Du kan læse mere om opsætningen af Smart Pay og og få svar på de mest stillede spørgsmål i denne artikelserie om Smart Pay.

  • Hvor lang tid tager det at komme i gang med Smart Pay?

    Det tager under 10 minutter at gennemføre opsætningen af Smart Pay i e-conomic. Herefter skal din konto godkendes af vores partner November First samt af Mastercard Overførselsservice (tidligere Nets). Det sker normalt inden for 3 hverdage. Så snart din konto er godkendt kan du sætte leverandørfakturaer til betaling via Smart Pay.
  • Hvordan bliver jeg faktureret for Smart Pay?

    Du bliver faktureret for betalinger via Smart Pay sammen med dit e-conomic-abonnement. Dertil vil du blive faktureret for transaktionsgebyret af November First, når du gennemfører en betaling Med Smart Pay.

  • Hvordan bogføres betalingerne i e-conomic,  når de er gennemført i banken?

    Når du bruger Smart Pay bliver betalingerne automatisk oprettet som kladdeposteringer, så snart de er gennemført. Og fordi vi kender valutakursen, vil posteringerne stemme fuldstændig overens med det beløb, som er blevet hævet i banken. Det betyder, at din revisor/bogholder nemmere kan afstemme din virksomheds regnskab.
  • Kan man lave udenlandske betalinger via Smart Pay?

    Ja, du kan godt betale fakturaer i udenlandsk valuta, men du skal være opmærksom på, at de bliver omregnet til DKK.

    Hvis du har betalinger i anden valuta end DKK, fx EUR eller USD, kan du læse meget mere om prisen og dine fordele i denne artikel.

    Du får fordelagtige transaktionsgebyrer og priser på dine betalinger, når du bruger Smart Pay til at betale udenlandske fakturaer. (her gælder det overførsler udover konto-til-konto-, FIK-, og euro-sepa-betalinger).

  • Kan jeg rette eller fortryde betalinger, som er blevet godkendt?

    Ja, du har frem til den planlagte betalingsdato til at kunne annullere betalingen. Dog hvis det er på betalingsdatoen, skal du have fat i November First inden kl. 10.45 på den pågældende dag. Så vil November First sørge for at slette betalingen. Husk at have November First kunde nr. og reference nr. klar på betalingen, for at dette kan lade sig gøre. 
  • Kan jeg samle flere betalinger til én leverandør eller skal jeg betale enkeltvis?

    Ja, du kan nemt samle flere betalinger til én leverandør med Smart Pay.
  • Er det muligt at lave straksoverførsler og koster det ekstra?

    Det er ikke muligt at lave straksbetalinger, hvor betalingen kommer frem med det samme. Dog kan SEPA-betalinger bruges, selvom det ikke nødvendigvis er samme dags modtagelse. Der kan være flere timers forsinkelser med denne slags betalinger.
  • Kan min revisor/bogholder styre det hele, så jeg ikke behøver godkende betalingerne?

    Ja, det er teknisk set muligt muligt, hvis I ønsker det. Men det er ikke noget vi anbefaler. 
  • Hvad er en udenlandsk leverandørfaktura?

    En udenlandsk leverandørfaktura er en faktura, du enten modtager eller sender til en leverandør i udlandet. Med Smart Pay er det både nemmere og billigere at håndtere udenlandske leverandørfakturaer. Læs mere om det her.
  • Hvordan laver jeg en SEPA-overførsel?

    Du kan foretage en SEPA-overførsel med Smart Pay, hvis du bare følger disse råd. Så kan du komme i gang hurtigt og nemt.
  • Hvad koster en SEPA-betaling?

    Prisen på en SEPA-betaling er typisk afhængig af din bank, når du ikke bruger Smart Pay. Men med Smart Pay koster det mellem 1-4 kr. afhængigt af, om du er Smart Pay pay-per-use kunde eller har Smart Pay Abonnement.

 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Success Icon

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

Beklager, der er sket en fejl. Prøv venligst igen.

Woman using smartphone