Den smarte Inbox

Bilagets rejse begynder i Inboxen

Inboxen er din digitale indbakke i e-conomic. Her kan du modtage, behandle og gemme dine bilag. Og har du Smart- eller Avanceret-pakken, giver Inboxen dig en hjælpende hånd med arbejdet. Det fortæller vi mere om på denne side.

Se guide Få et gratis kursus

En mand sidder og kigger på sin tablet ved et bord i en butik
 

Om Inboxen

Gør bilagene digitale

Du behøver ikke længere opbevare regninger, kvitteringer og andre udgiftsbilag på papir. Ifølge bogføringsloven er det nok, at du har dem digitalt – og visse bilag SKAL opbevares digitalt. Inboxen er første trin i digitaliseringen af dine bilag.

Brug Inboxen

Upload bilag

Håndtér bilag

Et billede af en menu i e-conomic

Kom godt i gang

Lær din Inbox at kende

Du finder Inboxen i topmenuen, når du er logget ind i e-conomic. I Inboxen kan du kategorisere og gemme bilag, oprette posteringer og vedhæfte bilag til posteringer.

Grundlæggende guide til Inbox Lær knapper og felter at kende

Et screenshot fra e-conomic

Digitalisér dine bilag

Få bilagene ind i Inboxen

Du kan få dine bilag ind i Inboxen – og dermed digitalisere dem – på flere måder: 

  • Send med e-mail
  • Tilføj fil fra computer
  • Drag-and-drop på computer
  • Scan med e-conomic app

Sådan uploader du bilag til Inboxen

I e-conomic kan du også modtage e-fakturaer fra dine leverandører, så de havner direkte i Inboxen.

Et screenshot af e-conomic

Håndtér og organisér

Arbejd videre med bilagene

Når bilagene er landet i Inboxen, kan du let arbejde videre med dem og fx:

 
 

Digitale bilag

Inboxen hjælper med bogføringen

I Smart-pakken og Avanceret-pakken er der automatiske funktioner, som gør det nemmere for dig at bogføre bilagene og holde regnskabet ajour. Så er der mere tid til kerneforretningen.
 

Lær at bruge funktionerne
 

Automatisk aflæsning

Fakturaer og kvitteringer aflæses automatisk. Du slipper for at taste og undgår fejl – og bilagene er hurtigt klar til at blive posteret.

Læs mere

Automatisk oprettelse

Får du fx en kvittering i en e-mail, kan du videresende e-mailen til  Inboxen, som så automatisk opretter et bilag.

Læs mere

En illustration af en hånd, der laver thumbs up

Forslag til kontering

Når bilaget er aflæst, og du vil oprette en ny postering, giver din Inbox dig forslag til, hvordan bilaget skal konteres 
og bogføres.

 

Automatisk håndtering

Med Workflows kan du definere regler for, hvad der skal ske med bilagene, når de lander i Inboxen – så klarer systemet resten.

Læs mere

 

Godkendelse af bilagene

Skal bilagene godkendes?

Det kan være tidskrævende at indhente godkendelse af bilagene. Heldigvis rummer e-conomic flere muligheder for at strømline processen.

Manuelt: Godkend via Inboxen

Du kan i Inboxen bede systemet om at sende bilaget til godkendelse hos en anden e-conomic bruger eller en kollega, der er oprettet som Bilagsindsender i e-conomic.

Automatisk: Brug Workflows

I Smart- og Avanceret-pakken kan du sætte godkendelsen på autopilot. Du definerer regler for, hvornår et bilag skal sendes til godkendelse, hvem det skal godkendes af, og hvor det skal havne bagefter – så klarer systemet resten.

Avanceret: Flere godkendere

I Avanceret-pakken kan du få godkendt bilaget af mere end én person, uanset om du vælger den manuelle eller automatiserede godkendelsesproces.

Manuelt: Godkend via Inboxen

Du kan i Inboxen bede systemet om at sende bilaget til godkendelse hos en anden e-conomic bruger eller en kollega, der er oprettet som Bilagsindsender i e-conomic.

En screenshot af e-conomic

 

Automatisk: Brug Workflows

I Smart- og Avanceret-pakken kan du sætte godkendelsen på autopilot. Du definerer regler for, hvornår et bilag skal sendes til godkendelse, hvem det skal godkendes af, og hvor det skal havne bagefter – så klarer systemet resten.

En screenshot af e-conomic

 

Avanceret: Flere godkendere

I Avanceret-pakken kan du få godkendt bilaget af mere end én person, uanset om du vælger den manuelle eller automatiserede godkendelsesproces.

En screenshot af e-conomic

 

 

Flere tips

Mangler der et bilag undervejs?

Det kan ske, at der mangler et bilag til en postering, fordi det ikke er kommet ind i e-conomic via Inboxen. Så har du to vigtige funktioner ved hånden, uanset hvilken pakke du har i e-conomic.

 

Brug Bilagsanmodning

Du kan bruge Bilagsanmodning til at få overblik over, hvor der mangler bilag – og til let at anmode om manglende bilag via vores mobilapp.

Sådan gør du

En illustration af et papir, en pil og e-conomics logo

Opret bilagsindsendere

Dine kolleger og medarbejdere kan besvare bilagsanmodninger og sende bilag til e-conomic, når de er oprettet som Bilagsindsendere.

Sådan gør du

Få hjælp

Vil du have hjælp?

Har du spørgsmål om Inboxen eller de andre funktioner i Smart-pakken, er vi klar til at svare – eller hjælpe dig med at komme godt i gang.

Skriv dit navn her
Skriv dit nummer her

Når du indtaster dine oplysninger i felterne ovenfor, behandler Visma e-conomic dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.