Forbedringer i e-conomic
Her kan du følge med i de seneste forbedringer i e-conomic regnskabsprogram.
Nem import af email-fakturaer
Når du modtager en faktura som en del af en e-mail, har det indtil nu krævet, at du enten tager et billede på din telefon, et screenshot eller bruger klippeværktøjet på din computer for efterfølgende at importere det til e-conomic. Nu kan du blot videresende e-mailen til din Inbox-mail, og så klarer vi resten.
Tilpas layoutet i din Inbox og i Udgiftsfanen
Nu kan du tilpasse layoutet i din Inbox og i “Afventer bilagsgodkendelse” under Udgiftsfanen, så det passer til din arbejdsgang.
Helt konkret kan du ændre kolonnebredden, linjebredden og skriftstørrelsen i din Inbox, ligesom du kan flytte kolonner, og selv vælge placeringen på den enkelte kolonne.
Herudover kan du vælge præcis de kolonner, du vil se i dit overblik. Klik på det lille ikon i højre hjørne og vælg "Kolonner" for at skræddersy din visning. Vi har også tilføjet to nye kolonner: "Filnavn" og "Fakturadato," som du kan vælge at tilføje til dit overblik.
Læs mere
Udgiftskonto, projekt og dimension i Udgifter
Nu kan godkendere tilføje en udgiftskonto, et projekt eller en dimension inden de godkender bilaget for at hjælpe bogholdere og revisorer med at få de rette oplysinger på bilaget.
Udgiftsbruger på mobilen
Udgiftsbrugeren blev lanceret i sidste måned, i første omgang kun med adgang til webapplikationen, men nu kan de også logge på mobilen (både iOS og Android).
På mobilen har de samme muligheder som bilagsindsenderen har i dag, dvs. de kan sende bilag, godkende bilag og betalinger og besvare bilagsanmodninger.
Udgiftsfanen og udgiftsbruger
Hvis din virksomhed anvender bilagsgodkendelse, kan du nu få et samlet overblik over alle de bilag, der afventer din godkendelse. På den nye Udgifts side kan du følge status for hvert enkelt bilag i godkendelsesloggen og få et skræddersyet overblik over dem, der endnu ikke er behandlet.
Du modtager desuden en daglig påmindelsesmail, så du altid er opdateret på de bilag, der kræver din opmærksomhed.
Flere dimensioner
Nu kan du lave op til tre dimensioner - eller dimensionslag - med så mange dimensionsværdier, som du ønsker. Du kan selv navngive dimensionerne, så de passer til din virksomhed. For at bruge flere dimensioner skal du have Avanceret-pakken.
Med vores andre pakker kan du fortsat lave én dimension (afdeling). Før hed denne dimension altid “Afdelinger”, men nu kan du også selv navngive dimensionen efter behov.
Nye funktioner i Saldobalancen
PERIODEOPDELT SALDOBALANCE
En ny funktion, som giver brugerne mulighed for at se deres saldobalance opdelt i forskellige perioder, såsom månedsopdelt. På denne måde kan du nemt få et godt overblik over, hvordan dit regnskab ser ud nu, samt hvordan det har udviklet sig over tid.
Med denne funktion har du dermed selv kontrollen over, hvordan opsætningen af saldobalancen skal se ud.
SAMMENLIGN MED "BUDGET SAMMENLIGNING"
Du kan bruge "Budget sammenligning" i forbindelse med en saldobalance og på denne måde se saldoen for den valgte periode med dit budget for samme periode. Dette hjælper dig med at evaluere, hvordan din økonomiske præstation matcher dine forventninger og budgetmål.
Nye funktioner til ordrebehandling
OVERFØR ORDRER TIL FAKTURA
2 i 1-funktion hvor man kan overføre flere ordrer til fakturering (bulk) og vælge at samle flere ordrer til samme kunde på én faktura (samlefaktura).
Bemærk at når du samler flere ordre på samme faktura vises et nyt ordrenummer på fakturaen. Et godt råd er at huske flueben i "vis Inkluder beskrivelse for hver ordre" så vises ordredato og - nummer på fakturaen.
FØLGESEDLER
Du kan i ordremenuen udskrive følgesedler på en eller flere ordrer. Funktionen er en erstatning for e-conomics mest populære cowboytrick, så følgesedlen vil altid være på hele ordren. Ingen dellevering.
Følgesedler kan også udskrives fra arkivet hvis ordren er sendt eller registreret som sendt.
FORBEDRING AF FUNKTIONEN DELFAKTURERING
Du kan se nu et overblik over hvilke delfakturaer du allerede har lavet på ordren.
Du kan ikke længere fakturere over ordrens beløb.
Funktionerne findes i pakkerne PLUS, SMART og AVANCERET.
Aflæsning af e-faktura i Basis- og Pluspakken
Nu vil data fra en e-faktura automatisk blive udfyldt i felterne i din Inbox i Basis- og Pluspakken. Tidligere var den funktion kun tilgængelig i Smart- og Avanceretpakken.
Alle brugere i e-conomic kan sende og modtage e-fakturaer gratis og data der udvekslet direkte mellem leverandør og kunde bidrager til øget datasikkerhed, giver mindre manuelt tastearbejde og færre fejl. Win-Win-Win.
Ændring af logik for gensendelse til godkendelse.
Alle med adgang til Inbox kan sende bilag til godkendelse medmindre det allerede er i et aktivt godkendelsesflow.
Når det gælder gensendelse af et dokument der allerede er sendt til godkendelse kan følgende få lov til at udføre denne handling:
Superbrugeren
Administratoren
Initiatoren (dvs. vedkommende der har sendt dokumentet til godkendelse i første omgang, dvs. en bruger eller Workflows)
Er bilaget afvist af godkender, kan alle brugere med adgang til inboxen sende til godkendelse igen.
Vær samtidig opmærksom på at hvis du gensender et bilag der allerede er i et aktivt workflow så vil dette workflow brydes og handlinger der ligger efter godkendelsen udføres ikke automatisk.
Ønsker du at se forbedringer fra før 2019, så gå til vores gamle oversigt her.
Bliv en del af vores brugerpanel
Tilmeld dig e-conomics brugerpanel hvor du kan prøve nye funktioner og tiltag af før de bliver tilgængelige og dermed hjælpe os med at skabe det fremtidige e-conomic. Når du tilmelder dig er du samtidig med til at støtte uddannelsen af fremtidige udviklere. Vi donerer 5 kroner til Hack Your Future for hver ny e-conomic bruger som tilmelder sig.
Kontakt supporten
Har du spørgsmål som ikke kan besvares i forum er du velkommen til at kontakte vores support på: