få support fra e-conomics bogholderi
Brug for hjælp
til faktura, abonnement eller betaling?
Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål
find svaret på dit spørgsmål her
Hvad søger du svar på?
Vælg den rigtige kategori herunder for at finde svaret på dit spørgsmål.
spørgsmål og svar
Om betaling, tilgodehavende og automatisk betaling
Hvor kan jeg tilmelde automatisk betaling?
Vil du gerne slippe for at bekymre dig om, hvornår din næste faktura skal betales? Så kan du tilmelde dig automatisk betaling via vores samarbejdspartner FarPay.
Du kan også klikke på “Betal faktura” i den e-mail, du modtager med din faktura, og vælge “Tilmeld betalingsaftale”.
HUSK, at have CVR-nummer og kort- eller kontooplysninger klar, så du hurtigt kan tilmelde automatisk betaling.
Jeg har et tilgodehavende, da jeg har betalt to gange eller fået en kreditnota
Har du indbetalt en faktura to gange eller modtaget en kreditnota på en betalt faktura, uden at have andre udestående fakturaer, så har du penge til gode.
Hvis du har penge til gode, kan du enten selv modregne beløbet ved næste faktura eller kontakte os for få udbetalt dit tilgodehavende med det samme.
Kontakt os angående tilgodehavende på bogholderi@e-conomic.com
HUSK at sende fra superbrugerens email og tilføj aftale nr. eller faktura nr. i mailen.
Hvad er e-conomics bankoplysninger?
Danske Bank
Registrerings nr.: 4183
Konto nr.: 11422705
SWIFT-kode: DABADKKK
IBAN-nr.: DK8130000011422705
HUSK, at påføre enten aftalenummer eller fakturanummer ved indbetaling. Du kan desuden tilmelde automatisk betaling via vores samarbejdspartner FarPay.
Kan man få udskudt sin betalingsfrist?
Har du ikke mulighed for at betale dit udestående til betalingsfristen, kan du tage kontakt til os, så vi sammen kan finde en løsning.
Kontakt os på bogholderi@e-conomic.com
HUSK at tilføje aftale nr. eller faktura nr. i mailen, samt hvornår du ideelt ønsker den udskudt til.
Min automatiske betaling er fejlet. Hvad gør jeg?
Hvis du er tilmeldt automatisk betaling, men beløbet ikke er trukket fra din konto eller på dit kort, kan det være en af følgende grunde:
Betaling via Leverandørservice:
1. Aftalen er ikke blevet godkendt af Nets.
Tjek, at du har angivet det rigtige CVR-nummer og at de rigtige kontooplysninger er knyttet til CVR-nummeret.
2. Du har tilmeldt dig, efter din faktura er bogført.
Din automatiske betaling vil først køre fra næste kvartal og du skal derfor betale din tilsendte faktura manuelt. Du kan se på fakturaen, hvordan den skal betales eller finde vores bankoplysninger her på siden.
Betaling med kort:
1. Dit kort er udløbet.
Er dit kort udløbet, kan du tilmelde en ny betalingsaftale via vores samarbejdspartner FarPay.
2. Du har tilmeldt dig, efter din faktura er bogført.
Din automatiske betaling vil først køre fra næste kvartal og du skal derfor betale din tilsendte faktura manuelt. Du kan se på fakturaen, hvordan den skal betales.
spørgsmål og svar
Om faktura og rykkere
Kan jeg få en kopi af min faktura?
Du kan altid hente alle dine fakturaer i dit e-conomic regnskabsprogram. Sådan gør du:
1. Log ind i e-conomic
2. Klik på det orange tandhjul og vælg "Alle indstillinger"
3. Klik på “Abonnement” i menuen til venstre og vælg “Abonnementsstatus” og herefter “Betalingshistorik”
For administratorer:
1. Log ind i e-conomic på din admin aftale
2. Klik på “Administrator” i menuen til venstre og vælg “Stamoplysninger”
3. Klik på “Se fakturaer fra e-conomic”.
Jeg har modtaget en rykker, men har betalt?
Det tager op til 2 hverdage fra du betaler din faktura til betalingen er registreret hos os. Derfor kan du blot se bort fra din rykker, hvis du har betalt indenfor de sidste 2 hverdage.
Hvis det er mere end 2 hverdage siden du har betalt, hjælper vi meget gerne med at undersøge hvad der er sket med din betaling.
Kontakt os om din betaling på bogholderi@e-conomic.com
HUSK at tilføje aftale nr. eller faktura nr. i mailen, samt at vedhæfte din kvittering fra banken med betalingsdetaljer på.
Via vores samarbejdspartner FarPay kan du i øvrigt tilmelde automatisk betaling, så du ikke behøver at huske på hvornår din næste faktura skal betales.
Kan jeg få en faktura uden moms?
Hvis du har en udenlandsk virksomhed skal du sørge for at have angivet et gyldigt momsnummer under stamoplysninger i dit e-conomic regnskabsprogram. Sådan gør du:
1. Log ind i e-conomic
2. Klik på det orange tandhul og vælg "Alle indstillinger"
3. Vælg "Stamoplysninger" og klik på "Rediger" ud for "Virksomhed"
4. Tilføj dit momsnummer under CVR-nummer og klik "OK".
Hvis du har en udenlandsk virksomhed og har modtaget en faktura med dansk moms, kan du kontakte os på bogholderi@e-conomic.com for at få en ny faktura uden moms.
Kan jeg få et kontoudtog?
Hvis du har brug for et kontoudtog, sender vi det gerne til dig.
Kontakt os og bestil kontoudtog på bogholderi@e-conomic.com.
HUSK at tilføje aftale nr. eller faktura nr. i mailen, og angiv, hvilken periode du gerne vil se.
spørgsmål og svar
Om abonnement og opsigelse
Kan jeg få en kopi af min faktura?
Selvom vi ikke er meget for at miste dig som kunde, så kan du frit opsige dit e-conomic-abonnement frem til udgangen af hvert kvartal.
Sådan gør du:
1. Log ind i e-conomic
2. Klik på det orange tandhjul og vælg "Alle indstillinger"
2. Klik på "Abonnement" og vælg "Abonnementsstatus" i menuen til venstre
3. Klik på knappen "Håndter abonnement"
4. Klik på linket "Opsig abonnement" nederst.
Husk at tage stilling til, hvordan du vil gemme dine regnskabsdata, i de 5 år som Bogføringsloven kræver.
Vi håber, at du vælger e-conomic igen en anden gang :-)
Log ind i e-conomic
Hvorfor er min posteringsgrænse blevet opgraderet?
Din posteringsgrænse bliver automatisk opgraderet, hvis du laver flere posteringer, end der er inkluderet i dit abonnement. Posteringerne tælles for alt der bogføres i det regnskabsår du har oprettet i e-conomic. Så hvis du bogføre tilbage i tiden, kan du godt risikere at stige i posteringer i indeværende regnskabsår. Det er altså ikke hvornår man bogfører det, men for hvilken periode der afgør om du opgraderes eller ej.
Du kan altid se, hvor mange posteringer du har lavet i et regnskabsår i e-conomic. Sådan gør du:
1. Log ind i e-conomic
2. Klik på det orange tandhjul og vælg "Alle indstillinger"
3. Klik på “Regnskab” og vælg “Regnskabsår” i menuen til venstre
4. Se antal posteringer i kolonnen ud for det relevante regnskabsår.
Se alle priser for e-conomic
Hvordan nedgraderer jeg mit abonnement?
Hvis du har mindre aktivitet end du plejer og også fremover forventer at have færre posteringer, så kontakt os på bogholderi@e-conomic.com for at få en snak om hvordan vi sikrer, at du har den helt rigtige løsning, der passer til jeres behov.
HUSK at tilføje aftale nr. eller faktura nr. i mailen.
Hvad er forskellen på posteringer og bilag?
Der tælles en postering, hver gang du krediterer eller debiterer et beløb på en konto i dit regnskab. Typisk vil du bruge 3 posteringer for hvert fysisk bilag, du posterer, fordi du både skal angive konto, moms og bank.
Læs mere om posteringer
Jeg kan ikke logge ind på min aftale. Hvad gør jeg?
Hvis du har glemt dine brugeroplysninger til e-conomic er der heldigvis hjælp at hente.
Du har adgang til mailen, men kan ikke huske koden
Her har du to muligheder:
1. Du kan bestille en ny adgangskode ved at trykke på "Har du glemt din adgangskode?" på login-siden.
2. Du kan bede din revisor eller bogholder (administrator) om at lave nye login oplysninger til dig. Dette kan de gøre ved at oprette en ny bruger på din aftale og skifte superbruger adgangen til denne. Herefter afmelder de den gamle bruger.
Du har ikke adgang til mailen og kan ikke huske koden
Her kan du kontakt os på bogholderi@e-conomic.com og få tilsendt en ny brugeradgang.
VIGTIGT! For at oprette en ny brugeradgang til dig, skal vi bruge dit aftalenummer, cvr-nummer, den ønskede superbruger e-mail, samt om du ønsker at godkende dette med NemID privat eller medarbejder. Det er kun den tegningsberettigede på aftalen som kan skrive under med NemID. Du kan læse mere om processen i vores brugsvejledning på e-copedia.
spørgsmål og svar
Om ændring af information
Vi har fået ny adresse, tlf-nummer eller e-mail. Hvordan ændrer jeg det?
Du kan nemt rette dine stamdata, fx adresse, e-mail, telefonnummer eller navn, i dit regnskabsprogram.
Sådan gør du:
1. Log ind i e-conomic
2. Klik på det orange tandhjul og vælg "Alle indstillinger"
3. Vælg “Stamoplysninger” og klik “Rediger”
4. Ret de relevante stamdata og klik "Gem".
Log ind i e-conomic
Kan jeg modtage fakturaer via EAN?
Hvis du ønsker at modtage dine fakturaer via EAN i fremtiden, kan du kontakte os for at få det sat op.
Bemærk, at du først vil modtage næste kvartals faktura via EAN, da det træder i kraft fra den dato vi laver rettelsen.
Kontakt os på bogholderi@e-conomic.com for at tilmelde EAN fakturering.
HUSK at tilføje aftale nr. eller faktura nr. i mailen, samt dit EAN nr, og navn + mail på den der skal stå som kontaktperson.
Hvordan kan jeg skifte CVR-nummer?
For at beskytte din data bedst muligt og undgå evt. misbrug af den, låses feltet cvr nr. hvis der er angivet et gyldigt cvr nr. Dette gøres altså af sikkerhedsmæssige årsager.
Hvis din virksomhed har skiftet cvr nr. fra ét gyldigt et til ét andet gyldigt cvr nr. skal du sende os en mail på bogholderi@e-conomic.com.
VIGTIGT! Det er vigtigt mailen kommer fra superbrugerens email, da vi af sikkerhedsmæssige årsager ikke må ændre noget i aftalen uden superbrugerens accept. Mailen skal indeholde følgende:
1. Gammelt og nyt cvr nr.
2. Kort grund til hvorfor der skiftes cvr nr.
Hvis en administrator betaler for aftalen er det superbrugeren på administratoraftalen der skal hive fat i os og sende en mail med oplysningerne.
spørgsmål og svar
Om arkivlicens og adgang til kurator
Hvad sker der med min aftale når den er opsagt - gemmes min data?
Når du opsiger din aftale i e-conomic slettes alt data 90-180 dage efter opsigelsesdatoen. Derfor er det vigtigt du tager stilling til dine data. Her har du to muligheder for at gemme din data i de 5 lovpligtige år.
Eksportér data manuelt
Du kan ved hjælp af funktionen ”Eksportér data” under fanebladet ”Indstillinger” eksportere al din data. Du har også mulighed for at overføre rapporter og andet til Excel alle de steder i systemet, hvor du kan se funktionen ”Vis i Excel”. Du eksportere data sådan her:
1. Log ind i e-conomic
2. Klik på det orange tandhjul og vælg "Alle indstillinger"
3. Vælg “eksporter data” og vælg her enten at få sendt al data til din mail eller eksportere listerne enkeltvis
Log ind i e-conomic
Køb arkivlicens
Har du stadig brug for at kunne se dine regnskabsdata, kan du købe en arkivlicens (kigge-adgang).
Arkivlicensen gælder i 5 år og giver dig mulighed for at se dine regnskaber og trække rapporter. Bemærk dog, at du ikke kan lave regnskab med en arkivlicens.
Arkivlicensen koster 1.495 kr. + moms for 5 år.
Arkivlicensen kan bestilles i forbindelse med, at du opsiger din aftale. Når du opsiger din aftale, vil der være et trin, der beder dig tage stilling til, hvad der skal ske med dine regnskabsdata i aftalen, og det er her, du vil få muligheden for at tilkøbe arkivlicensen.
Læs mere om at få en arkivlicens via vores guide.
Kan jeg bestille en kuratoradgang eller få min nuværende kuratoradgang forlænget?
Når en virksomhed er gået konkurs, kan du købe adgang som kurator. Det koster 300 kr. + moms for 30 dages adgang.
Hvis du allerede har haft 30 dages adgang og har brug for længere tid, så kan du forlænge adgangen. Prisen for en forlængelse er 300 kr. + moms for adgang i et kvartal.
Kontakt os på bogholderi@e-conomic.com for at bestille eller forlænge kuratoradgang.
HUSK at vedhæfte din kuratorattest ved bestilling og tilføje aftale nr. eller faktura nr. i mailen
kontakt os
Vi sidder klar til at hjælpe dig
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, kan du kontakte os på bogholderi@e-conomic.com, så hjælper vi dig hellere end gerne! Vi gør vores bedste for at besvare din mail hurtigst muligt, men der kan desværre være ventetid. Især i perioder med fakturering og rykkere kan der gå op til 4 hverdage, men vi lover at vende tilbage, så hurtigt vi kan og finde en god løsning med dig.