e-copedia
Slet eller spær en konto i din kontoplan
Når du anvender en af e-conomics standardopsætninger vil du automatisk få en opsætning med en kontoplan. Har du konti du ikke ønsker kan de slettes men kun hvis de ikke er eller har været i brug.
Har du bogført på kontoen, kan den udelukkende spærres. Når du spærrer en konto vil den ikke fremgå på din kontooversigt og du vil dermed ikke kunne bogføre yderligere på den konto, medmindre du fjerner spærringen. Kontoen og dennes bogføringshistorik eksisterer dog stadig i aftalen og du kan dermed ikke fjerne den helt fra aftalen.
Når du anvender en standardopsætning bliver alt det grundlæggende sat op for dig som kan medføre at en konto er tilknyttet en varegruppe, kundegruppe, systemkonto eller lignende. Ønsker du at slette denne konto skal du først fjerne kontoen her fra.
Sådan sletter du en konto i kontoplanen
- Tryk på fanen "Regnskab".
- Tryk på "Kontoplan" under "Søgning og lister" i menuen til venstre.
- Find den konto frem, du ønsker at slette - du kan evt. søge den frem i søgefeltet til højre.
- Tryk på linjeikonet "Slet" til højre for kontoen.
- Bekræft ved at trykke på "OK".
Sådan spærrer du en konto
- Tryk på fanen "Regnskab".
- Tryk på "Kontoplan" under "Søgning og lister" i menuen til venstre.
- Tryk på linjeikonet "Redigér" til højre for kontoen.
- Vælg "Spærret" under "Adgang".
- Tryk på "Gem".
Sådan ser du dine spærrede konti
- Tryk på fanen "Regnskab".
- Tryk på "Kontoplan" under "Søgning og lister" i menuen til venstre.
- Vælg "Spærrede" i feltet ved siden af "Mere" hvor du kan vælge din visning.
Knapper og felter i Regnskab
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?