e-copedia
Slet en restordre (dellevering)
Vær opmærksom på at modulet Lager lukkes ned d. 31/12-2023 og erstattes af Lager af Rackbeat. Denne artikel henvender sig til det gamle lagermodul som kan benyttes frem til lukkedatoen.
Det kan ske, at man har leveret nogle varer til en kunde, og at kunden efterfølgende annullere resten af ordren. Er det tilfældet, vil du have en ”restordre” liggende inde under dine ordrer.
For at slette restordre, skal du først fakturere kunden for den del af ordren, som kunden har modtaget, for herefter at kunne slette den resterende ordre.
- Denne funktion kræver tillægsmodulet Lager.
Sådan fakturerer du din kunde for den delvist leverede ordre
- Tryk på fanen "Salg".
- Vælg "Fakturering" i menuen til venstre, og tryk på "Ordrer".
- Vælg den faktura det drejer sig om, og tryk på "Overfør til fakturering".
- I pop op vinduet vælger du "Leverede varer" og tryk på "OK".
- Tryk på "Fakturaer" i menuen til venstre. Herfra kan du nu finder og bogføre den faktura, du lige har oprettet.
Sådan sletter du restordren
- Tryk endnu en gang på "Ordre" i menuen til venstre.
- Find ordren.
- Tryk på krydset "Slet" til højre for ordren.
- Bekræft sletningen. Restordren er nu slettet, og der vil ikke længere være nogle varer i ordre på den pågældende vare.
Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Salg
Knapper og felter i Salg
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?