e-copedia
Send e-faktura til kommuner via EAN
Hvis du er helt ny til elektronisk fakturering , er det vigtigt du har lavet den grundlæggende EAN opsætning, før du går videre med denne guide.
Kommuner kan ligesom alle andre virksomheder modtage e-fakturaer, men vil højst sandsynligt bede dig om, at tilføje nogle yderligere informationer til fakturaen.
De to mest almindelige informationer vi hører kommuner gerne vil have på deres fakturaer, er enten et ID på kontaktpersonen, eller et Rekvisitionsnummer, Afdelingsnummer, Projektnummer etc. på fakturaen.
I denne guide gennemgår vi hvordan, du kan tilføje førnævnte informationer til dine faktura.
ID på kontaktpersonen
- Gå til fanen "Salg".
- Tryk på "Kunder" i menuen til venstre under "Kunder".
- Find kommunen i kundekartoteket, og tryk på ikonet "Flere" efterfulgt af "Kontaktpersoner".
- Tryk på "Ny kontaktperson" eller rediger en eksisterende ved at trykke på blyantsikonet "Rediger".
- Skiv det ønskede ID i feltet "ID (e-faktura)".
- Afslut ved at trykke "Gem".
Øvrig reference
- Gå til fanen "Salg".
- Tryk på "Fakturaer" under "Fakturering" i menuen til venstre.
- Tryk på knappen "Ny faktura".
- Tryk på feltet "Noter og referencer".
- Skriv kundes ønskede oplysninger i feltet "Øvrig reference".
- Afslut ved at trykke "OK".
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?