e-copedia
Registrer en modtagelse med Automatisk modtagelse
Har du netop modtaget dine varer fra din vareleverandør - kan du nemt modtage dem, hvis du oprindeligt har oprettet bestillingen i systemet.
Du skal bruge Automatisk modtagelse, hvis du skal modtage en restlevering eller alle bestilte varer på én gang. På den måde slipper du for, selv, at skulle taste, det modtagede antal varer ind, for alle dine varelinjer.
Med automatisk modtagelse indsætter e-conomic summen af, hvad der oprindeligt blev bestilt, fratrukket hvad der allerede er modtaget.
- Denne funktion kræver tillægsmodulet Lager.
Sådan bruger du "Automatisk modtagelse"
- Tryk på fanen "Lager".
- Tryk på "Køb" i menuen til venstre og vælg "Modtagelser".
- Tryk på ikonet "Redigér" til højre for modtagelsen.
- Tryk på knappen "Automatisk modtagelse".
- I pop-op-vinduet kan du nu vælge "Antal = restlevering", for at registrere det antal varer der er i restlevering, "Lokation", hvis du har lokation på aftalen og "Kostpris = gns. kostpris", hvis du vil bruge den gns. kostpris på varerne.
- Du har nu du kørt den automatiske modtagelse og er klar til at registrere varerne som modtaget på lageret. Klik derfor på "Registrér modtagelse".
Nu er din modtagelse registreret som fuldt modtaget - og det næste skridt er derfor at oprette en vareleverandørfaktura ud fra modtagelsen.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?