e-copedia
Rackbeat: mine leverandører overføres ikke korrekt
Når du har opsat din integration mellem e-conomic og Rackbeat, bør overførslen af leverandører og leverandørfakturaer fungere fejlfrit. Hvis du oplever problemer, kan der være flere årsager til dette. Nedenfor har vi samlet nogle løsninger, som kan hjælpe dig godt på vej. Oplever du stadig udfordringer, er du velkommen til at kontakte vores support.
- Denne artikel forudsætter, at du benytter Lager af Rackbeat som dit lagersystem.
Mine leverandører bliver ikke overført til Rackbeat, når jeg opretter dem i e-conomic
Når du benytter Lager af Rackbeat som dit lagersystem skal dine leverandører oprettes i Rackbeat. Ved første opsætning af integrationen mellem e-conomic og Rackbeat har du mulighed for at foretage en engangskørsel, hvor dine eksisterende leverandører overføres fra e-conomic til Rackbeat. Dette kaldes "opstartssynkronisering".
Under opstartssynkroniseringen overføres alle dine leverandører automatisk til Rackbeat, hvor de placeres i de relevante leverandørgrupper. Leverandørgrupperne overføres også automatisk.
Efter den indledende opsætning skal nye leverandører oprettes direkte i Rackbeat. Herfra synkroniseres de automatisk til e-conomic.
For at synkroniseringen af dine leverandører fungerer fejlfrit fremover skal du huske at aktivere kreditor-integrationen. Se hvordan du gør under overskriften "Mine leverandører bliver ikke overført til e-conomic, når jeg opretter dem i Rackbeat".
Mine leverandører bliver ikke overført til e-conomic, når jeg opretter dem i Rackbeat
Hvis dine leverandører ikke bliver overført til e-conomic, skyldes det ofte at indstillingerne for integrationen ikke er korrekt sat op. Det er vigtigt at kreditorintegrationen er aktiveret i dine indstillinger.
For at sikre at nye leverandører overføres korrekt fra Rackbeat til e-conomic, skal du aktivere kreditor-integrationen i dine indstillinger. Sådan aktiverer du kreditor-integrationen:
1. Log ind i din aftale hos Lager af Rackbeat.
2. Klik på "Virksomhedsindstillinger" i højre hjørne under dit virksomhedsnavn.
3. Vælg "Apps" i venstre menu og tryk på "Indstillinger" udfor e-conomic.
4. Gå her under fanen "Leverandørfaktura" og find overskriften "Leverandørfakturaer".
5. Sæt flueben i "Aktiver kreditor-integration".
6. Tryk "Gem indstillinger", nederst på siden.
Der kan være andre årsager til at overførslen af leverandører fejler. Hvis du stadig oplever udfordringer med overførslen kan du tjekke om det følgende er opsat korrekt:
✓ Overholder postnummeret det tilladte antal tegn? I e-conomic kan postnummerfeltet maksimalt indeholde 10 tegn. Leverandører med længere postnumre vil derfor ikke blive overført.
✓ Er leverandørens CVR-nummer korrekt angivet? Fejl i CVR-nummer kan resultere i at overførelsen ikke kan gennemføret korrekt.
✓ Er den valgte betalingsbetingelse oprettet i e-conomic? Hvis betalingsbetingelsen ikke er oprettet i e-conomic vil leverandøren ikke kunne oprettes med betalingsbetingelsen.


Mine leverandørfakturaer rammer ikke den rigtige konto når de overføres til e-conomic
Oplever du at dine leverandørfakturaer ikke bliver konteret på den rigtige konto? Dette kan skyldes, at de ønskede konti ikke er valgt korrekt i integrationsindstillingerne. Du skal derfor tjekke din opsætning.
Sådan finder du indstillingerne for integrationen:
1. Log ind i din aftale hos Lager af Rackbeat.
2. Klik på "Virksomhedsindstillinger" i højre hjørne under dit virksomhedsnavn.
3. Vælg "Apps" i venstre menu og tryk på "Indstillinger" udfor e-conomic.
4. Gå her under fanen "Leverandørfaktura" og find overskriften "Bogføring".
5. Under "Bogføring" skal du for hver varegruppe og momszone vælge den driftskonto, som varekøbet skal ramme. Du kan se mere her.
6. Husk at trykke på "Gem indstillinger" når du har gennemført opsætningen.
Er du i tvivl om hvilke konti du skal vælge, anbefaler vi, at du taler med din bogholder eller revisor om den korrekte opsætning til netop din virksomhed.
Husk at kontrollere:
✓ At du har gennemgået din kontoplan og valgt de relevante konti
✓ Om din leverandør har en fast udgiftskonto angivet i systemet

Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?