e-copedia

Opsæt KYC til Betalingslink

Vejledning
Denne guide gennemgår hvordan du udfylder KYC-ansøgningen (Know Your Customer) tilsendt af pensopay i forbindelse med opsætningen af Betalingslink.

Når dine kunder betaler en faktura via betalingslink, overføres pengene til vores partner pensopay, som derefter udbetaler dem til din bankkonto. Før pensopay kan udbetale pengene til dig, er det dog nødvendigt, at du har udfyldt og fået godkendt den KYC-ansøgning, som du modtog, da du aktiverede betalingslink i e-conomic.

For at færdiggøre din ansøgning og få din aftale godkendt til at modtage udbetalinger, skal du oprette en konto eller logge ind på deres platform: app.pensopay.com/register.

  • Du skal bruge informationer og billed-ID på direktører og ejere med mere end 25% ejerskab.
  • Du skal også have downloadet den første faktura du bogførte i e-conomic med Betalingslink aktiveret.

Sådan åbner du din KYC ansøgning

  1. Åben app.pensopay.com.
  2. Nede i venstre hjørne af vinduet skal du trykke på "Indstillinger".
  3. I menuen "Indstillinger" skal du trykke på "Ansøgning", og bagefter i feltet "Ansøgningsstatus" trykke på knappen "Gå til ansøgning".

Sådan udfylder du din KYC ansøgning

  1. På fanen virksomhedsinformation skal du indtaste en e-mail adresse og et telefon nr.
  2. Informer om virksomheden er/ikke er en forening (hvis virksomheden er en foregning skal du også vedlægge dokumentation).
  3. Det er ikke nødvendigt at angive webshop/hjemmeside information til Betalingslink gennem e-conomic så tryk blot på "Forsæt".
  4. Angiv informationer og billed-ID på direktører og ejere med mere end 25% ejerskab.
  5. Tilføj informationer vedr. din virksomheds model (virksomhedsnavn, produktinformation, valutatype, gennemsnitligt transaktionsbeløb og estimeret månedlig omsætning).
  6. Tilføj bankoplysninger (IBAN, SWIFT, valuta og bank).
  7. Afslutningsvis skal du tilføje en kort beskrivelse af virksomheden og uploade den første e-conomic faktura hvorpå der er tilføjet Betalingslink (kan downloades i e-conomic under "Salg" → "Arkiv").
    • Jeg kan ikke trykke på "Forsæt →" på fanen "Webshop information"?

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Success Icon

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

Beklager, der er sket en fejl. Prøv venligst igen.

Woman using smartphone