e-copedia
Opsæt forskellige e-mails til flere dokumenttyper på din kunde
Denne guide vejleder til, hvordan du kan opsætte forskellige e-mails på din kunde alt afhængig af hvem, der skal modtage hvad.
Du har en kunde. Tilbuddet skal sendes til deres indkøber, ordren skal sendes til indkøberens chef, mens selve fakturaen skal sendes til bogholderiet.
Fortvivl ikke - du kan sagtens sætte forskellige e-mails op på din kunde alt afhængig af hvem, der skal modtage hvad.
Indsætter du ikke noget ud for tilbud/ordre/faktura vil det være e-mailen angivet i feltet “E-mail” under “Generelt” på kunden, der er modtager.
Sådan opsætter du forskellige e-mailadresser for tilbud, ordrer og fakturaer på din kunde
- Tryk på fanen “Salg”.
- Tryk på “Kunder” under menupunktet “Kunder” i venstre side.
- Tryk på “Redigér” til højre for den kunde, du ønsker forskellige e-mailadresser på.
- Tryk på “E-mail”.
- Udfyld den pågældende e-mailadresse i de felter, der er nødvendige for dig og din kunde.
- Hvor står de andre e-mail adresser jeg har indtastet, udover den under "Generelt"?
- Hvordan ved e-conomic hvilken e-mail adresse min faktura skal sendes til?
OBS:
Har du indsat en kontaktperson på tilbuddet/ordren/fakturaen, og denne har en e-mail tilknyttet, vil vedkommendes e-mailadresse stå som “Cc” i “Bogfør og send”-vinduet.Du har nu succesfuldt opsat forskellige e-mailadresser på din kunde afhængig af, hvorvidt det er en faktura, ordre eller tilbud.
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?