e-copedia
Opret / Forny totrinsbekræftelse (2FA) til ny telefon
Når du benytter e-conomic ved at logge ind via Visma Connect med totrinbekræftelse, kan du komme ud for, at du får ny telefon.
Din nye telefon er ikke opsat til, at du kan logge ind med den. Det skyldes, at det er din enkelte enhed, der fungerer som totrinsbekrfætelse, hvad enten du benytter SMS eller en Authenticator-app.
Når du har fået en ny telefon, er det vigtigt at få tilknyttet den nye enhed til din Visma Connect konto, for at du fortsat vil kunne logge ind på din e-economic aftale.
Alt efter, om du stadig har den gamle enhed og din nødkode, er der forskellige fremgangsmåder på at få opsat din nye enhed. Det er delt op i guiden herunder.
Jeg har stadig den gamle enhed
- Når du har den gamle enhed - logger du ind i e-conomic, som vanligt.
- Når du er logget ind, skal du trykke på det orange tandhjulet i højre hjørne og vælge "Mine indstillinger".
- Herinde trykker du på "Redigér" til højre for din bruger.
- Herfra kan du tilknytte din nye enhed i Visma Connect.
- Tryk på knappen "Åbn Visma Connect". Du kommer nu ind på din Visma Connect-bruger.
- Tryk her på "Tilføj telefonnummer" eller "Tilføj en ny enhed" under Authenticator-app, alt efter, hvordan du vil tilføje din nye enhed.
- Du skal nu bekræfte din adgangskode, eller indtaste den 6-cifrede kode fra din Authenticator-app, afhængigt af løsningen du vælger. Efterfølgende starter du opsætningen af totrinsbekræftelsen for din nye enhed.
- Tryk på "Fortsæt" for at komme i gang.
- Billedguide
Jeg har permanent mistet adgangen til authenticator-appen - jeg har min nødkode
- Når du logger ind på e-conomic, vil du blive bedt om at bekræfte dit login en ekstra gang. Da du ikke har adgang til din gamle enhed, skal du her vælge "Prøv en anden måde", for at bruge din nødkode.
- Tryk herefter på "Brug engangskode til nødsituationer".
- Indtast din engangskode og log ind, hvorefter du skal vælge "Jeg har permanent mistet adgangen til authenticator-appen".
- Tryk på knappen "Næste".
- Slet den gamle authenticator kode fra authenticator-appen, og scan QR-koden eller indtast konfigurationsnøglen vist på skærmen, og tryk på knappen "Næste".
- Indtast den nye sikkerhedskode, der er blevet genereret af authenticator-appen, og tryk på knappen "Næste".
- Gem den nye engangsnødkode vist på skærmen, marker at den er gemt, og tryk på knappen "Næste".
- Billedeguide
Jeg har midlertidig mistet adgangen til authenticator-appen - jeg har min nødkode
- Når du logger ind på e-conomic, vil du blive bedt om at bekræfte dit login en ekstra gang. Da du ikke har adgang til din gamle enhed, skal du her vælge "Prøv en anden måde", for at bruge din nødkode.
- Tryk herefter på "Brug engangskode til nødsituationer".
- Indtast din engangskode og log ind, hvorefter du skal vælge "Jeg har midlertidigt mistet adgangen til Authenticator-appen".
- Gem den nye engangsnødkode vist på skærmen, marker at den er gemt, og tryk på knappen "Næste".
- Du er nu logget ind i e-conomic og kan stadig bruge din authenticator-app næste gang du skal logge ind.
- Billedguide
Jeg har hverken min nødkode eller min gamle enhed
- Du bliver nødt til at få en hjælpende hånd fra vores side. Derfor skal du nu kontakte vores support, så vi kan verificere dig, og du kan få genereret en ny nødkode.
- Når du har fået den, kan du rulle op på siden og følge "Jeg har permanent mistet adgangen til authenticator-appen - jeg har min nødkode".
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?