e-copedia
Opret kundeindbetaling ud fra fakturanummer
Denne guide vejleder dig i, hvordan du ud fra fakturanummeret udligner en bogført faktura med en kundeindbetaling, når du har modtaget betaling fra din kunde.
Når din kunde har betalt, skal du bogføre en kundeindbetaling. Det er nødvendigt at udligne betalingen med den tilhørende faktura, så systemet kan genkende, hvem der har betalt. Når du angiver fakturanummeret på en kundeindbetaling, udlignes den og derfor er det en god idé at gøre dette, mens du opretter kundeindbetalingen.
Hvis du ikke har fakturanummeret kan du også oprette og udligne betalingen ud fra kundenummer/-navn.
Sådan opretter du en kundeindbetaling ud fra fakturanummeret
- Tryk på fanen "Regnskab".
- Tryk på den kassekladde, hvor du ønsker at oprette indbetalingen i.
- Tryk på "Ny postering" og vælg typen "Kundeindbetaling".
- Indtast fakturanummeret under "Fakturanr.", så felterne for "Beløb" samt "Kundenummer" udfyldes automatisk.
- Udfyld "Modkonto" og tryk på "Gem".
Tip:
Hvis du ønsker mindre tastearbejde kan du opsætte en fast modkonto og tekst som automatisk bliver udfyldt når du opretter din postering. Dette kan opsættes eller fjernes i din kassekladde under "Andre muligheder" og "Opsætning af kassekladde". Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Regnskab
Knapper og felter i Regnskab
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?