e-copedia

Opret et Bank Workflow

Vejledning
Denne guide vejleder dig i, hvordan du kommer godt i gang med at oprette dit første Bank Workflow.

Vi oplever en øget efterspørgsel på automatisering inden for bogføring. Virksomheder ønsker at minimere manuelle processer og fokusere deres ressourcer på værdiskabende opgaver. Bank Workflows er vores svar på dette behov - en løsning der kombinere din bankafstemning med automatisering for at give dig en optimal brugeroplevelse.

Automatiserede banktransaktioner: Med Bank Workflows kan du automatisere håndteringen af dine banktransaktioner. Det betyder færre manuelle bogføringsopgaver, minimeret risiko for fejl og mere tid til andre opgaver. Du får en præcis og pålidelig afstemning - hver gang.

Skræddersyede automatiseringsregler: Du kan nemt opsætte dine egne "Bank Workflows" som er regler der automatisk håndterer dine banktransaktioner. På den måde kan du få systemet til at behandle specifikke bankaktiviteter præcis som du ønsker det, baseret på dine egne kriterier.

  • Funktionen Bank Workflows er inkluderet i pakkerne "Smart" og "Avanceret".
OBS:
Bank Workflows-funktionen bliver i øjeblikket aktiveret løbende for kunder. Hvis du ønsker allerede nu at få aktiveret denne funktion på din aftale, bedes du kontakte e-conomic support.
Tip:
Hvis du får bankposteringer overført automatisk via bankintegrationen AIIA, skal du være opmærksom på, at bankkontoen, du bruger i dit Bank Workflow, er forbundet med AIIA. Hvis du har opsat integrationen, men den ikke virker, kan det være, du skal forny forbindelsen.

Sådan opretter du et Bank Workflow

  1. Tryk på det orange tandhjul, og åben "Alle indstillinger".
  2. I menuen til venstre under "Workflows" skal du vælge "Bank".
  3. Tryk på den blå knap "Opret nyt workflow".
    • Hvad er Bank Workflows?
Tip:
Husk, at du i bunden af siden altid kan læse en beskrivelse af, hvordan dit Bank Workflow hænger sammen, og hvilke områder i dit e-conomic det påvirker, mens du opretter det.

Sådan tilpasser du dit Workflow

  1. Skriv et navn til Bank Workflowet i feltet "Navn" du kan se i toppen af siden.
  2. I feltet "Trigger type" skal du vælge en eller flere Triggers ("Bankkontonummer", "Beløb", "Tekst", "Type"). Vi anbefaler at opsætte minimum to triggers, hvoraf den første er "Bankkontonummer".
  3. I feltet "Handling" vælger du hvordan Bank Workflowet skal håndtere posteringer som aktivere den valgte Trigger.
  4. Afslut ved at trykke på den blå knap "Gem".
    • Hvad er en "Trigger".
    • Hvad er en "Handling"?
    • Hvordan opretter man en ny kassekladde til posteringer overført via Bank Workflows?

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Success Icon

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

Beklager, der er sket en fejl. Prøv venligst igen.

Woman using smartphone