e-copedia

Om forfalden saldo på kunder og leverandører

Viden Om
I denne artikel vil du lære mere om den forfaldne saldo på kunder og leverandører.

Den forfaldne saldo på kunder og leverandører giver dig et overblik over, om du mangler at modtage betaling fra dine kunder eller skylder dine leverandører betaling.

Hvis du ikke synes, at den forfaldne saldo på dine kunder eller leverandører passer, kan det skyldes, at der er en kreditnota eller en kunde-/leverandørindbetaling involveret.

Den forfaldne saldo tager kun det med, der rent faktisk er forfaldent. Det betyder, at hvis du har fakturaer, der endnu ikke er forfaldne, og enten kreditnotaer eller indbetalinger på disse, vil kreditnotaen/indbetalingen blive regnet med i den forfaldne saldo (da de er "forfaldne" så snart de er bogført). Fakturaen vil først blive regnet med i den forfaldne saldo, når den forfalder.

Kolonnen "Saldo" på både kunder og leverandører giver et billede af den samlede saldo på disse.

Der kan sagtens være åbne posteringer i form af fakturaer og betalinger, selvom saldoen er 0, og disse blot mangler at blive udlignet.

 

Guides som forklare hvordan du påvirker din kundes/leverandørs saldo:

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Success Icon

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

Beklager, der er sket en fejl. Prøv venligst igen.

Woman using smartphone