e-copedia

Om fejlmeddelelser

Viden Om
Afsendelse af EAN-faktura i e-conomic sker gennem et system kaldet NemHandel. Indimellem kan det ske, at der opstår en fejl, når du sender din EAN-faktura fra e-conomic.

I denne artikel, kan du læse lidt om hvad du kan gøre, når du oplever fejl ved afsendelse af din EAN-faktura.

Hvis du får en fejlmeddelelse, hvor ordet "time out" indgår, så vent nogle minutter og gensend din faktura. "Time out" betyder normalvis, at der er travlt hos modtageren af din faktura og problemet kan oftest løses ved, at fakturaen blot gensendes.

Fejlmeddelelse 1

Forklaring:

Fejlen betyder, at modtagerens EAN nummer IKKE er oprettet i NemHandelsRegisteret, hvilket det skal være, for at man kan sende elektroniske fakturaer til kunden. Prøv at undersøge, om det er det rigtige EAN nummer, du forsøger at sende din faktura til.

Til tider kan fejlmeddelelsen skyldes, at NemHandels netværket er lang tid om at svare, og så kan du også få denne fejl. Prøv at gensend fakturaen.

Fejlmeddelelse 2

Forklaring:

Det er en fejl der opstår i forbindelse med tekstlængden i en fakturalinie, hvor der er linjeskift. Løsningen er, at du kan holde tekstlinjen under 40 tegn eller helt undgå linieskift.

Fejlmeddelelse 3

Forklaring:

Unable to connect to the remoteserver = Der kan ikke opnås kontakt med modtagerens operatør – prøv evt. igen senere, de har oftest fikset fejlen inden for 24 timer.

Fejlmeddelelse 4

Forklaring:

Det betyder, at den "adresse" du sender fakturaen til har fejlet/lukket ned midt i processen. Fakturaen skal blot gensendes.

Fejlmeddelelse 5

Forklaring: 

Fejlen ligger hos den kommune, som fakturaen forsøges sendt til. Du skal kontakte den IT-ansvarlige i den pågældende kommune, og finde ud af hvad der galt, siden de ikke modtager fakturaen.

Fejlmeddelelse 6

Forklaring:

Dit kontonummer, under dine stamoplysninger, indeholder mere end 10 cifre. Feltet må maksimalt indeholde 10 cifre, hvis du vil sende dine fakturaer via EAN.

Hvis du gensender fakturaen fra Arkivet (IKKE fra udgående post) så kan du få det nye (rettede) kontonummer med ved blot at gensende fakturaen.

Fejlmeddelelse 7

Forklaring:

Denne fejl er en "time out" på din EAN faktura. Det betyder, at den faktura du forsøger at sende, ikke kan modtages hos din kunde, da der er kø, hos modtageren. Du kan evt. kontakte den pågældende modtager og bede dem checke deres system! Du er nødt til at prøve at gensende fakturaen igen senere.

Fejlmeddelelse 8

Forklaring:

Denne fejl betyder, at der ikke er forbindelse til modtageren (Dvs. mellem NemHandels netværket og din kunde). Du er nødt til at kontakte den pågældende modtager (din kunde) for at høre, hvad der er galt.

Fejlmeddelelse 9

Forklaring:

Denne fejl betyder, at kunden ikke er registreret med den korrekte profil i NemHandelsRegisteret. Den profil vi sender EAN-fakturaer i, fra e-conomic, er profilen Nes Profile 5.

Du er nødt til at kontakte den pågældende modtager (din kunde) og få løst problemet, ved at kunden abonnerer på denne profil.

Fejlmeddelelse 10

Forklaring:

Det betyder, at der er en fejl på serveren hos modtageren. Du skal fejlmelde det til den kontakt, du kan finde på det aktuelle EAN-nummer i NemHandelsRegisteret.

Du er nødt til at gensende fakturaen, da fejlen kan være løst.

Fejlmeddelelse 11

Forklaring:

Du får fejlen, fordi du har mere end én momssats på din faktura. Du kan kun have én momssats pr. faktura, da NemHandel ikke understøtter mere end én momssats.

Fejlmeddelelse 12

Forklaring:

Denne fejl kommer i forbindelse med at, modtagerens server har problemer. Det er derfor vigtigt, at du kontakter din kunde, som du forsøger at sende EAN-fakturaen til og fortælle at deres NemHandel integration har problemer.

Fejlmeddelelse 13

Forklaring:

Denne fejl kommer når der i fakturaen, der er forsøgt afsendt via NemHandel, har mindst én fakturalinje uden et beløb, eller med et beløb på 0.

Fejlmeddelelse 14

Forklaring:

Den "blanke" fejlmeddelelse opstår, når der på fakturaen er et tegn, der ikke kan aflæses. Er dette tilfældet, skal der laves en kreditnota, og herefter en ny faktura, hvor tegnet fjernes.

Tegnet eller tegnene kan være i leveringsadressen, kundeadressen, notefelterne eller fakturalinjerne. Tegnet ser således ud:

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Success Icon

Tak for din tilmelding, vi har sendt dig en bekræftelsesmail.

Tjek din indbakke (eller spam-mappe) med det samme.

Beklager, der er sket en fejl. Prøv venligst igen.

Woman using smartphone