e-copedia
Import/Eksport
Når du modtager regninger kan du oprette dem som leverandørfakturaer og eksportere betalingerne ud af e-conomic og ind i din bank.
For at kunne eksportere, skal du igennem 3 trin.
I denne artikel vil du lære mere om felter og knapper i funktionen eksport af betalinger i e-conomic.
Tips og typiske spørgsmål
Med tagget “Import/Eksport”
- Kunder
Ved import at kunder, eller kunderelevante punkter som kontaktpersoner og lign., er det vigtigt at være opmærksom på at det er kundenummeret der er referencen. Dvs. kundenummeret vil altid være konstant og kan ikke redigeres i en import. Det er derfor vigtigt at dette er korrekt.
Øverst i indlæsningen har du mulighed for at klikke af i ”Opret nye poster”, dette vil være nødvendigt hvis du i din fil har kunder, der endnu ikke er oprettet i e-conomic.
I indlæsningen har du under de individuelle kolonner, en lille firkant som du kan krydse af i. Hvis du krydser den af, vil den opdatere hvad der står i e-conomic, til det der står i filen.
- Varer
Ved import af varer er det vigtigt at være opmærksom på at, det er varenummeret der er referencen, dvs. det er varenummeret der det konstante og kan ikke ændres i en import. Sørg derfor altid for, at dette er korrekt.
Øverst i indlæsningen har du mulighed for at klikke af i ”Opret nye poster”, dette vil være nødvendigt hvis du i din fil har varer, der endnu ikke er oprettet i e-conomic.
Øverst har du også en der hedder ”Opret manglende enheder”. Hvis du i din fil har enheder, der endnu ikke er oprettet i e-conomic, kan du krydse den af og de vil bliver oprettet sammen med indlæsningen.
I indlæsningen har du under de individuelle kolonner, en lille firkant som du kan krydse af i. Hvis du krydser den af, vil den opdatere feltet i e-conomic, til det der står i filen.
- Kontoplan
Når du skal importere din kontoplan, skal du være opmærksom på, at der ikke må være 0 i kolonnen "Nøgletalskode". Hvis du ikke har nogle "Nøgletalskoder" skal kolonnen være blank.
Hvis du importerer en kontoplan fra en "gammel" aftale, og du ikke kan få lov til at importere kontoplanen, så kan det evt. skyldes, at du skal bytte om på kolonnen "Sumfra/momsinterval" og kolonnen "Momskode", så kolonnen "Sumfra/suminterval" kommer før kolonnen "Momskode".
Hvis du skal importere en kontoplan med afdeling, er det vigtigt, at du i kolonnen "Tvungen afdeling" er opmærksom på, at hvis kolonnen efterlades blank, med et "0" eller med "-", opfattes dette som "nej". Alt andet tolkes, som et "ja".
Konti, der allerede er oprettet, bliver ikke importeret eller ændret.
- CSV-filer via en Mac
Når der skal importeres CSV-filer i e-conomic, er det vigtigt at det er i det korrekte datoformat (dd.mm.åååå) og den korrekte CSV-format. Mac har sit eget CSV-format, så det er nødvendigt at man gemmer sin CSV-fil i Windows-format for at e-conomic kan aflæse og indlæse filen.
Hvis man modtager en fil på mail fra en pc-bruger, kan denne fil indlæses direkte i e-conomic, hvis man blot undlader at åbne den først. Hvis man åbner den skal man gemme den i CSV Windows-format.
- Hvorfor bliver mine CSV-filer ikke importeret korrekt?
Når der skal importeres CSV-filer i e-conomic, er det vigtigt at det er i det korrekte datoformat (dd.mm.åååå) og den korrekte CSV-format. Mac har sit eget CSV-format, så det er nødvendigt at man gemmer sin CSV-fil i Windows-format for at e-conomic kan aflæse og indlæse filen.
Hvis man modtager en fil på mail fra en pc-bruger, kan denne fil indlæses direkte i e-conomic, hvis man blot undlader at åbne den først. Hvis man åbner den skal man gemme den i CSV Windows-format.
- Hvordan udskriver/downloader jeg mine bilag?
Hvis du får brug for en fysisk kopi af dit bilag kan det downloades eller udskrives.
Læs her hvordan du eksporterer dine bilag, så de nemt kan gemmes i pdf eller udskrives.
Kontakt os
Chat med os nu
Ring til os
Spørg os om alt
man-tors 9-15
og fre 9-14Ring
88 20 48 40Skriv til os
Vi sidder klar til at svare
man-tor 9-20, fre 9-15
og søn 10-13