e-copedia
Fordel udgifter og indtægter på afdelinger
Udgifter og indkomst fordeles til de forskellige afdelinger, når du bogfører udgiftsbilag og opretter kundefakturaer.
- Dette er en del af funktionen Dimension som er inkluderet i pakkerne Plus, Smart og Avanceret.
- Det kan aktiveres i Market, ved at trykke på "Tillægsmoduler" under "e-conomic" i menuen til venstre.
Sådan bogfører du en afdelingsrelateret leverandørfaktura
- Tryk på fanen "Regnskab" og klik på den kassekladde du vil arbejde i.
- Tryk på "Ny postering".
- Udfyld felterne og vælg afdeling eller fordelingsnøgle i feltet "Afdeling".
- Afslut ved at trykke "Gem".
Tip:
Afdeling: Hvis denne konto er tilknyttet en fordelingsnøgle, vil en fordelingsnøgle blive foreslået.Sådan opretter du en faktura med afdeling
- Tryk på fanen "Salg" og vælg "Fakturaer" i menuen til venstre.
- Tryk på "Ny faktura" og "Tilføj kunde".
- Vælg din kunde.
- Tryk på "Ny fakturalinje".
- Tryk på søge knappen i feltet "Afdeling", for at indsætte afdelingen, eller tast afdelingsnummer i feltet.
- Udfylde de resterende felter på fakturalinjen og tilføj eventuelt flere fakturalinjer.
- Bogfør fakturaen via "Bogfør og send faktura".
Tip:
Du kan sætte fast afdeling på dine varer ved at trykke på "Varer" i menuen til venstre, redigere varen og sætte afdeling på varen. Se beskrivelse af felterne her:
Knapper og felter i Dimension
Knapper og felter i Dimension
Var denne artikel nyttig?
Mange tak.
Vi sætter stor pris på din feedback.
Tak for dit svar. Hvad manglede du?