e-copedia
Browser
Tips og typiske spørgsmål
Med tagget “Browser”
- Hvorfor bliver mine pop-op vinduer blokeret?
Din browser kan være indstillet til at blokere for pop-op vinduer.
Du kan i nogle browsere acceptere pop-op vinduerne for udvalgte websites, fx. e-conomic.
- Hvorfor udskrives dokumenter fra e-conomic ikke korrekt?
Hvis du benytter Apples Safari-browser, kan du opleve at udskrifter afskæres, så information i kanten af dokumentet ikke vises korrekt. Læs vores artikel om udskrift i Safari, for mere information.
- Hvorfor bliver jeg logget af eller oplever at e-conomic ikke virker korrekt?
Oplever du at du bliver ”smidt ud” af e-conomic umiddelbart efter, at du har logget ind?
Så kan det skyldes, at din browser er indstillet til at blokere for cookies, eller at du benytter en browser, der ikke understøtter e-conomic.
En cookie er en lille fil med information, som en hjemmeside gemmer på din harddisk. Cookien gør, at hjemmesiden kan genkende din computer. Den giver ikke adgang til personlige oplysninger om dig, og kan ikke bruges til at spore din identitet.
Disse filer gemmes automatisk af din internetbrowser og kan give problemer ved senere brug af hjemmesider, som bl.a. kræver login.
Cookies lagrer informationer og gamle cookies med forældet information kan derfor give problemer, når du skal logge på, gemme din kassekladde eller bruge andre funktioner i e-conomic.
Det vil ofte løse problemet at slette cookies og vi anbefaler derfor at man jævnligt rydder cookies og cache.
- Oplever du fejl eller problemer med e-conomic?
Vi gør os umage, for at give dig den bedste oplevelse i e-conomic, med så få udfordringer som muligt - du skal blot sikre dig, at din computer lever op til vores systemkrav. Skulle du alligevel opleve problemer, har vi samlet en liste med forslag til løsninger.
Det kan eksempelvis være..
En intern fejl i e-conomic, der giver dig en fejlmeddelelse på skærmen.
Husk gerne at tage et skærmprint/screenshot af fejlen og tag kontakt til os.
Knapper som ikke reagerer, eller sider som vises blanke, kan ofte afhjælpes ved at rydde cookies. Du kan med fordel teste i et privat vindue (Inkogntio tilstand), inden du rydder dine browser data
En genvej, foretrukken side eller favorit gemt på din computer der pludseligt holder op med at virke, hvilket kan skyldes at genvejen er forældet og skal opdateres.
At der er forskel på funktioner når du bruger MAC kontra Windows.
Dokumenter i e-conomic vises ikke, eller vises ikke korrekt, som kan skyldes at du ikke har en PDF-viser eller manglende opdateringer af viseren.
Udprint fra e-conomic ikke ser ud som de skal, hvorfor du bør kontrollere din printer opsætning.
Husk at du altid kan kontrollere vores driftstatus for at se om der er problemer med e-conomic generelt.
Kontakt os
Chat med os nu
Ring til os
Spørg os om alt
man-tors 9-15
og fre 9-14Ring
88 20 48 40Skriv til os
Vi sidder klar til at svare
man-tor 9-20, fre 9-15
og søn 10-13