e-copedia
Betalinger
Tips og typiske spørgsmål
Med tagget “Betalinger”
- Er Smart Pay en sikker betalingsløsning?
Ja, Smart Pay er en sikker betalingsløsning. Smart Pay i e-conomic udbydes i samarbejde med November First, som siden maj 2016 har haft licens som betalingsinstitut (FT-22017) fra Finanstilsynet.
Det betyder, at November First skal leve op til de samme regler og krav om sikkerhed, politikker og solvens som bankerne. November First er desuden under løbende supervision af Finanstilsynet, som kontrollerer at de lever op til de lovgivningsmæssige krav og tilpasser sig ændringer i lovgivningen.
Derfor kan du forvente samme niveau af sikkerhed og kontrol som ved ethvert andet dansk pengeinstitut, når du bruger Smart Pay.Læs mere om sikkerheden for betalinger via November First.
- Hvad skal jeg bruge for at komme i gang med Smart Pay?
For at komme i gang med at bruge Smart Pay skal du bruge:
Virksomhedsejeres pas (ejerskab over 25%)
Godkendelse fra virksomhedens tegningsberettigede på oprettelse af Smart Pay
Godkendelse fra virksomhedens tegningsberettigede på oprettelse af aftale hos Mastercard Overførselsservice (tidligere Nets).
Når din konto er godkendt af vores partner November First samt af Mastercard Overførselsservice (tidligere Nets), kan dine leverandørfaktuaer sættes til betaling via Smart Pay i e-conomic. Det sker normalt inden for 3 hverdage.
- Hvor lang tid tager det at komme i gang med Smart Pay?
Det tager ca. 20 minutter at gennemføre opsætningen af Smart Pay i e-conomic. Herefter skal din konto godkendes af vores partner November First samt af Mastercard Overførselsservice (tidligere Nets). Det sker normalt inden for fire arbejdsdage. Det er først når din konto er blevet godkendt, at tillægsmodulet aktiveres og du kan sætte leverandørfakturaer til betaling via Smart Pay.
- Hvordan bliver jeg faktureret for Smart Pay?
Du bliver faktureret for betalinger via Smart Pay sammen med dit e-conomic-abonnement.
- Hvordan bogføres betalingerne i e-conomic, når de er gennemført i banken?
Når du bruger Smart Pay bliver betalingerne auotmatisk oprettet som kladdeposteringer, så snart de er gennemført. Og fordi vi kender valutakursen, vil posteringerne stemme fuldstændig overens med det beløb, som er blevet hævet i banken. Det betyder, at din revisor/bogholder nemmere kan afstemme din virksomheds regnskab.
- Kan man lave udenlandske betalinger via Smart Pay?
Ja, du kan godt betale fakturaer i udenlandsk valuta, men du skal være opmærksom på, at de bliver omregnet til DKK.
Hvis du har konti i anden valuta, fx EUR eller USD, kan du sende en email på feedback.e-conomic@visma.com for at høre mere om dine muligheder.
Valutakursen med Smart Pay er altid 20 % billigere end i bankerne, ligesom valutagebyret er 40 % billigere end i de fleste banker.
- Kan jeg rette eller fortryder betalinger, som er blevet godkendt?
Ja, du kan nemt rette eller fortryde en godkendt betaling på selve betalingen, som du finder via betalingsoversigten.
- Kan jeg samle flere betalinger til én leverandør eller skal jeg betale enkeltvis?
Ja, du kan nemt samle flere betalinger til én leverandør med Smart Pay.
- Kan min revisor/bogholder styre det hele, så jeg ikke behøver godkende betalingerne?
Ja, det er teknisk set muligt muligt, hvis I ønsker det. Men det er ikke noget vi anbefaler.
Kontakt os
Chat med os nu
Ring til os
Spørg os om alt
man-tors 9-15
og fre 9-14Ring
88 20 48 40Skriv til os
Vi sidder klar til at svare
man-tor 9-20, fre 9-15
og søn 10-13