Sammenlign
regnskabsprogrammer
Hvordan vælger jeg det bedste regnskabsprogram?
Når du står overfor at skulle vælge et nyt regnskabsprogram, kan det være svært at vurdere præcist, hvilket et der er det bedste for dig og din virksomhed. Og det forstår vi godt. Der findes efterhånden mange muligheder på markedet, og selvom det selvfølgelig er godt med et bredt udvalg, så komplicerer det også dit valg. Her er to steps, som vi håber kan gøre dig klogere på, hvilket regnskabsprogram der er det bedste for netop dig og din virksomhed.
1. Sammenlign regnskabsprogrammer
Et godt sted at starte er at sammenligne de forskellige programmer, der er på markedet. Vi har lavet et overblik, hvor vi sammenligner de mest anvendte regnskabsprogrammer i Danmark, så du nemt kan se, hvad hvert program har at tilbyde, og hvordan de adskiller sig fra hinanden.
2. Find det bedste regnskabsprogram til dine behov
Herefter er det en god idé at få styr på, hvilke ønsker du har til dit fremtidige regnskabsprogram. Vi har lavet en tjekliste med funktionaliteter, som er gode at overveje.
Sammenlign e-conomic med andre regnskabsprogrammer
e-conomic | Dinero | Billy | |||
---|---|---|---|---|---|
Stiftet | 2001 | 2013 | 2009 | ||
Aktive virksomheder | +190.000 | +79.000 | +60.000 | ||
Basale regnskabsfunktioner* | |||||
Telefonsupport | |||||
Chatsupport | |||||
Dedikeret support til revisor/bogholdere | |||||
Automatisk bankafstemning | |||||
Mulighed for lagerstyring | Som integration til Rackbeat | ||||
Antal integrationer | +240 | +170 | +70 | ||
Mobil-app | |||||
Gratis version | Demo | ||||
Pris fra | 199,- | 297,- | 149,- | ||
Gratis adgang for revisor | |||||
Fakturabetaling i systemet | |||||
Automatisk bilagshåndtering | |||||
Elektronisk fakturering | |||||
Match bilag automatisk |
*Finansbogholderi, momsregnskab, fakturering samt ordrer, tilbud og rykkere
Tjekliste: Hvad er dine ønsker og behov?
Inden du kan vurdere, hvilket regnskabsprogram du skal vælge, er det vigtigt, at du overvejer, hvilke ønsker og behov du har til programmet. Sidder du ikke selv med regnskabet, kan det være svært at afgøre, og derfor er vores anbefaling, at du altid involverer dem, der skal arbejde i programmet, i processen. På den måde sikrer du nemlig, at al vigtig funktionalitet er til stede fra starten.
Fleksibilitet og tidsbesparelse
Vi oplever ofte, at virksomheder er på jagt efter et regnskabsprogram, der er fleksibelt. Og med fleksibelt mener vi både et program, der i sig selv er fleksibelt - og kan udvikle sig i takt med, at dine behov ændrer sig. Men også et program, der skaber mere fleksibilitet i din hverdag.
Mange, der er på udkig efter et nyt regnskabsprogram, har et ønske om at bruge mindre tid på regnskabet og få mere fleksibilitet i hverdagen ved at frigive tid til andre vigtige opgaver. Derfor har de behov for et program, der kan overtage nogle af de manuelle arbejdsgange, der er forbundet med at lave regnskab. Med e-conomic kan du automatisere et hav af manuelle arbejdsgange - fx letter vi din arbejdsbyrde i forbindelse med momsindberetning og bankafstemning.
Regnskab i skyen
De fleste ønsker også et program, de har adgang til - uanset om de arbejder fra (hjemme)kontoret eller på farten. Og som de kan give deres revisor adgang til, så samarbejdet bliver gjort lettere. e-conomic er et online regnskabsprogram, og du har derfor altid adgang til dit regnskab - så længe, der er internetforbindelse. Du kan også give din revisor adgang fra sin computer, så I altid præsenteres for de samme tal og kan samarbejde om regnskabet samt sparre om økonomiske og forretningsmæssige aspekter af din virksomhed.
Support
Vi møder også mange, der gerne vil have muligheden for at få kompetent vejledning og support, når de laver deres regnskab. I e-conomic er vi meget stolte af vores dedikerede support-team. De hjælper nemlig hver dag vores kunder med at løse deres udfordringer i forbindelse med regnskabet. Du kan både fange dem på telefonen og chatten eller hjælpe dig selv med vores hjælpeartikler, videoer, online kurser, osv.
Integrerbart system
De fleste ønsker at finde et regnskabsprogram, der ikke skal udskiftes lige foreløbig. Men de behov du har i dag, er ikke nødvendigvis de samme om et år. Derfor er der stor efterspørgsel efter et regnskabsprogram, der er fleksibelt og kan tilpasses virksomhedens skiftende behov. I e-conomic tilbyder vi simple og fleksible pakkeløsninger, så du kan starte på det niveau, der passer dig, og skalere op eller ned i takt med, at dine behov ændrer sig. Vi har et stort udvalg af integrationer - og med integrationer mener vi funktionaliteter, der kan kobles til dit regnskabsprogram alt efter behov. Det betyder, at du nemt kan integrere specifikke systemer - f.eks. løn-, kasse- og tidsregistrering til din e-conomic-løsning, og på den måde få de funktionaliteter, der passer ind i lige præcis din arbejdsdag.
Sikkerhed
Til sidst oplever vi selvfølgelig også ofte, at vores kunder ønsker et regnskabsprogram, der stiller høje krav til sikkerheden. Og det gør vi i den grad i e-conomic. Din sikkerhed er vores første prioritet, og når du indgår en aftale med os, sørger vi for, at du ikke skal bekymre dig om beskyttelsen af dine data. Desuden kan du også selv styre, hvem der har adgang til dine data via den totrinsbekræftelse, vi anvender.
FAQ regnskabsprogram sammenlign
For mange er det svært at gennemskue, hvor man skal starte i jagten på at finde det bedste regnskabsprogram. Derfor har vi samlet, og præsenteret, nogle af de svar på de spørgsmål vi har fået af jer igennem tiderne.
Hvilke regnskabsprogrammer findes der?
Der findes mange forskellige danske regnskabsprogrammer at vælge imellem – rigtig mange. Udover e-conomic finder du blandt andre også Dinero, Billy, og Uniconta.
Hvilket regnskabsprogram skal jeg vælge?
At vælge det rigtige regnskabsprogram for din virksomhed afhænger af mange forskellige faktorer. I e-conomic tilbyder vi forskellige pakker som
dækker forskellige behov og virksomhedsstørrelse. I vores helstøbte pakker, er fokus på at møde dig i den måde du gerne vil arbejde på – og altså din arbejdsgang
med regnskab. Du får de bedste funktioner så du altid er sikker på at din regnskabshåndtering lever op til regnskabsloven og kravene fra SKAT.
Og så får du et team af de mest kompetente kunderådgivere og supportere som sikrer dig den bedste start i den pakke som passer til din virksomheds behov.
Hvad er det bedste regnskabsprogram?
Udvalget af programmer og systemer er stort, og vi kan godt forstå at det kan være svært at vurdere, hvilket program der er bedst på markedet.
De danske regnskabsprogrammer – e-conomic, Dinero, Billy og Uniconta – tilbyder alle forskellige pakker til forskellige priser.
På den måde passer de til forskellige behov og størrelser af virksomheder.