Fra timepris
til fastpris
Gentænk din forretning og bliv en moderne regnskabspraksis
ved at omlægge din forretningsmodel.
Hvad menes der med fastpris?
Når vi snakker om at omlægge sin forretning og gå fra timepris til fastpris, så betyder det helt enkelt, at man i stedet for at fakturere sine kunder per time, så betaler de i stedet en fast månedspris - altså som abonnement. Herunder kommer vi ind på de fordele og ulemper, der forbindes ved at overgå til en abonnementservice.
Fordele
Når dine kunder betaler en fast pris om måneden for dine services, er du sikret en fast, månedlig indkomst, hvilket giver din virksomhed en bedre likviditet og dermed bedre forudsætning for at gribe nye muligheder for din forretning.
Dine kunder får ingen ubehagelige overraskelser med en fast abonnementspris. I stedet ved de, hvad de kan forvente sig af jeres samarbejde, og hvad de kan forvente inkluderet i dine services.
Digitaliserede arbejdsgange vil naturligt følge med en omlægning af din forretning. Dine medarbejdere slipper i høj grad for manuelt tastearbejde, og får frigivet mere tid til at pleje deres kunderelationer.
Du får bedre mulighed for at planlægge dit arbejde. Med digitale processer som automatiseret bilagshåndtering og bankafstemning, kan du i højere grad slippe for pressede perioder op til deadlines.
Ulemper
Alle kunder er unikke. Derfor skal man også være indstillet på, at én model ikke passer på alle sine kunder. Det kræver derfor, at du er åben og imødekommende overfor din kundes unikke situation.
Det kan være svært at prissætte sin ydelse som abonnement frem for timepris. Sørg for at lave en god aftale med dine kunder, så du ikke prissætter dig enten for højt eller lavt.
Kan det betale sig?
Det er nødvendigt at digitalisere og automatisere stort set alt manuelt arbejde, for at blive en digital revisionspraksis. Du skal derfor være indstillet på, at det kommer til at tage tid og koste penge.
Som det fremgår af modellen herunder, er der dog stadig rigtig god grund til at omlægge din forretning. For de er profit at hente i den anden ende, såfremt du overgår til at være en abonnementsservice.
Book et møde med os
Vi vil meget gerne snakke med dig om, hvordan du kan digitalisere din forretning. Ring til os på 78 79 19 59, skriv til salg@e-conomic.dk, eller udfyld formularen herunder, så kontakter en af vores specialister dig.
Mads Schønberg
Kasper Kjærsgaard
Kim Meisner
Oftest stillede spørgsmål
Er det altid et spørgsmål om "enten/eller" med digitalisering?
Skal jeg digitalisere alle mine kunder fra start for at kunne opretholde min forretningsmodel?
Hvad gør jeg, hvis min kunde ikke er interesseret i at digitalisere?
Smart Inbox passer ikke til alle mine kunder. Hvorfor så bruge det?
Hvilken rådgivning mener I jeg kan tilbyde mine kunder?
Hvad er et godt første skridt til at komme i gang med digitalisering?
Hvilke andre fordele giver det min virksomhed at digitalisere?