Sådan effektiviserer Smart Pay dit arbejde
Smart Pay automatiserer arbejdet med dine kunders leverandørfakturaer fra betaling til bogføring. Vi anbefaler, at du bruger Smart Pay sammen med Smart-pakken, som indeholder alle e-conomics værktøjer til automatisering af dit bogførings- og godkendelsesflow. Så bliver dit regnskabsarbejde og samarbejdet med dine kunder så effektivt som muligt - lige fra modtagelse af bilag til bogføring, betaling, godkendelse og bankafstemning.
1. Leverandørfakturaer bogføres og sættes til betaling i e-conomic
Dine kunders leverandørfakturaer kan nemt sendes til Inboxen i e-conomic via drag-and-drop, mobil eller email. Her kan I også modtage e-fakturaer gratis.
Bruger du Smart-pakken, kan du selv opsætte automatiseringsregler for håndtering, godkendelse og bogføring af bilag, så du får en nemmere arbejdsgang. Samtidig bliver alle bilag aflæst automatisk og overført til kladdeposteringer, så du slipper for tastearbejdet.
Når en leverandørfaktura er bogført, kan du med det samme sætte den til betaling i e-conomic og sende den til godkendelse hos din kunde. Så slipper I for korrespondancerne frem og tilbage og for at lave betalingen manuelt i netbank.
2. Du sender en eller flere betalinger til godkendelse hos din kunde
Når du har oprettet betalingerne via Smart Pay, kan du nemt sende dem til godkendelse hos din kunde på mobil eller email. I kan vælge op til 2 godkendere af betalinger og på den måde skræddersy Smart Pay, så det passer til dit og den enkelte kundes behov.
3. Din kunde godkender nemt betalingerne på mobil eller email
Din kunde modtager betalingerne til godkendelse på email og i e-conomics gratis mobilapp*. Her kan de nemt gennemse informationerne, tjekke at den vedhæftede faktura stemmer og godkende eller afvise betalingerne.
*På nuværende tidspunkt er det kun Superbrugeren i e-conomic, der kan godkende betalinger i mobilappen.
4. Betalingerne trækkes direkte i kundens bank
Når betalingerne er godkendt, sættes de automatisk til betaling i din kundes bank. Her bliver de hævet på forfaldsdatoen eller den dato, du selv har valgt i Smart Pay i e-conomic.
5. Betalingerne gøres klar til bogføring i e-conomic
Når betalingerne er gennemført, bliver de automatisk oprettet som kladdeposteringer i e-conomic. Er det udenlandske betalinger, kender e-conomic den præcise valutakurs. Det betyder, at posteringerne altid stemmer med beløbet, der er hævet i banken, så det bliver nemmere at afstemme dine kunders regnskab.
Bruger du Smart-pakken, kan du tilmed forbinde din kundes bank og e-conomic, så bankposter automatisk overføres til regnskabet dagligt. Her kan du afstemme dem med et klik og få automatiske forslag til, hvordan bankposterne skal bogføres. På den måde slipper du for tastearbejdet og minimerer risikoen for fejl.