Digitalisér
din forretning
Bliv en digital regnskabspraksis og øg din virksomheds profit.
Tag en snak med os og få indblik i, hvordan du kommer i
gang med at digitalisere din forretning.
Hvad menes der med digitalisering?
Når vi snakker om digitalisering, handler det først og fremmest om at lade teknologien trække det tunge læs for det. Det handler om at benytte de digitale løsninger, der findes på markedet, til at bygge en motor for dig og dine kunder, der minimerer manuelt arbejde, effektiviserer jeres arbejdsgange og gør jer mere konkurrencedygtige.
Derfor skal du digitalisere din forretning og dine kunder
Der er i stigende grad efterspørgsel på digitale revisorer og bogholdere. Det skyldes at tidens tal peger på øget omsætning og større rentabilitet for virksomheder, der kan spare tid på administrative processer gennem digitale arbejdsgange. Der er altså masser af værdi at hente for både dig og dine kunder.
Bedre arbejdsflow og øget effektivitet
Med digitale løsninger har du mulighed for at integrere dine forskellige administrative systemer med hinanden. Når systemerne snakker sammen, giver det et langt bedre arbejdsflow. Du sparer nemlig tid på manuelt tastearbejde, da data flyder fra ét system til et andet. Og på den måde, kan du øge din indsats på andre områder i din virksomhed og derved blive mere effektiv.
Bedre produkter og nye tjenester
Revisionsbranchen er en branche i rivende udvikling - først og fremmest, fordi teknologien baner vejen for nye og smartere arbejdsgange. Drag fordel af de nye produkter, da de er med til at drive din forretning fremad. Kort sagt - med teknologien på din side, stiller du dig selv stærkere.
Øget profit og konkurrenceevne
Vi har sagt det før, men digitalisering af din forretning øger profitten, både for dig og dine kunder. Digitale arbejdsgange kan direkte oversættes til tidsbesparelser, og herfra er det op til dig, hvad du vil bruge den ekstra tid på. Det kunne for eksempel være rådgivning af dine kunder. Og så står du lige pludselig rigtig stærkt over for dine konkurrenter.
Højere medarbejdertilfredshed
Manuelt arbejde er ofte rod til repetitive og tidsrøvende arbejdsopgaver. Digitale løsninger kan lette dine medarbejderes tunge tasteopgaver og frigive tid, som de i stedet kan bruge på at pleje relationerne til deres kunder. Det giver luft til at klare de sjove og udfordrende opgaver i hverdagen, og i sidste ende glade og produktive medarbejdere.
Men hvad med...?
Det kan være svært at tage den endegyldige beslutning om, at digitalisere din forretning. Måske er du nervøs for om løsningerne fungerer som de skal, eller i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig økonomisk. Og hvorfor overhovedet ændre på noget, der fungerer helt fint?
Det er naturligt, at der presser sig en masse spørgsmål på, når det kommer til at skulle omlægge hele sin forretning. Vi håber, at vi kan hjælpe til at afværge de største af dem her. Vi tror nemlig på, at digitalisering giver værdi, og vi vil rigtig gerne hjælpe dig godt i gang.
Kan det betale sig?
Det kan lyde omkostningsrigt at blive en digital revisionspraksis, når man skal automatisere og digitalisere stort set alt manuelt arbejde. Vi anbefaler, at du ændrer din forretningsmodel og går fra timepris til fastpris for at få mest muligt udbytte. En abonnementsdrevet forretning giver bedre likviditet og dine kunder vil opleve en større gennemsigtighed.
I modellen herunder kan du se et eksempel på, hvordan du i sidste ende kan tjene penge på at investere i automatisering af dine processer såfremt du omlægger din forretningsmodel til at være abonnementsbaseret.
Martinsen har skabt mere profit gennem digitalisering
"Med e-conomic har vi på 6 måneder øget vores digitaliseringsgrad med 18% Det giver vores virksomhed en konkurrencemæssig fordel over for eksisterende og nye kunder. Vi har simpelthen kompetencerne og værktøjerne til at tilbyde et produkt og en rådgivning, der er med til at ruste vores kunder bedst muligt til fremtiden."
- René Arpe, IT-konsulent, Martinsen Rådgivning & Revision
Den digitale løsning
I revisionshuset
Når vi snakker om digitalisering af din forretning, handler det om en mere eller mindre komplet omlægning af din revisionspraksis - afhængigt af, hvor digital du er i dag. For at opnå det fulde potentiale af digitalisering, kræver det derfor at det tænkes ind i forretningen i alle led af kæden - fra regnskabsmodellen til omskoling af medarbejdere i nye funktioner til rådgivning af kunderne. Du kan opnå øget produktion, større profit og øget medarbejdertilfredshed ved at gøre dine medarbejdere mere digitale i deres tankegange. Samtidig opnår I et bedre og mere gnidningsfrit samarbejde med jeres kunder ved at give dette videre i rådgivningen. En forretningsmodel som understøtter digitaliseringstransformationen er en abonnementsbaseret model.
Hos kunden
Der findes mange måder at skabe værdi for dine kunder med digitale løsninger. Det handler i sin enkelthed om at gøre processerne mere smidige. Hos e-conomic har vi fx en mobilapp, så dine kunder kan fakturere på farten og følge med i deres regnskab på en overskuelig og brugervenlig måde. Det kan også være Indscanning, hvor dine kunder nemt kan tage et billede af deres bilag og sende ind til programmet - eller endda den opgraderede udgave Smart Inbox, som aflæser bilagene automatisk. Med elektronisk fakturering kan dine kunder sende og modtage deres bilag på en sikker måde - direkte i e-conomic inbox. Der findes derudover funktioner, som gør samarbejdet med dine kunder nemmere, heriblandt Bilagsanmodning og bankintegration.
Verden er i udvikling - er I med?
Automatisering og digitalisering er omdrejningspunktet for næsten alt, hvad vi foretager os hos e-conomic, og det er ingen hemmelighed, at det også spiller en afgørende rolle for udviklingen i branchen. Vi ser en klar sammenhæng mellem digitalisering og omsætning, og af samme årsag gør vi, hvad vi kan for at vores kunder følger med udviklingen og konkurrencen på markedet.
Andelen af digitaliserede virksomheder, der bruger e-conomic, målt på kvartaler.
Uanset om du får 10 eller 1000 posteringer gennem systemet, skal bilagene ind i banken og afstemmes. Bilagshåndtering og bankafstemning er derfor to helt fundamentale områder, som du med fordel kan begynde at automatisere for at øge din virksomheds effektivitet.
Det er der allerede mange, der har fået øjnene op for...
57.350
brugere i e-conomic har allerede digitaliseret deres bilagshåndtering
23.450
brugere i e-conomic har allerede digitaliseret deres bankafstemning
Digitalisér dine processer - hvor skal du starte?
Kom godt i gang med digitalisering af din regnskabspraksis ved at skabe et godt fundament. Vi ser det lidt som at bygge sin motor, som man kan udbygge og optimere med funktionaliteter og andre produkter. Lidt ligesom byggeklodser, så du kan sammensætte en løsning, der opfylder lige præcis de behov man nu har.
e-conomic er en stærk byggeklods til din motor, med mange muligheder for at udbygge og skræddersy, så det hele samles i ét system.
Bilagshåndtering - den digitale udgave
Med e-conomic er der rig mulighed for at digitalisere din bilagshåndtering. Du kan med Indscanning opbevare dine bilag elektronisk ved at sende dem direkte til e-conomic. Med Smart Inbox får du herudover intelligent bogføring, da både kvitteringer og leverandørfakturaer aflæses automatisk, og du får forslag til, hvordan de skal bogføres. Derudover kan du sende og modtage e-fakturaer gratis, og med Bilagsanmodning kan du løbende anmode om manglende bilag og modtage dem direkte i e-conomic, så samarbejdet på tværs optimeres. Som prikken over i’et, kan du også altid fakturere på farten med vores mobilapp. Mulighederne står altså i kø.
Optimeret automatisk bankafstemning
Med vores bankintegration får du en optimeret integration mellem bank og økonomisystem, der helt automatisk henter data fra din bank ind i regnskabet, så du slipper for manuelt at skulle bankafstemme. Med bankintegration kan du integrere din bank og e-conomic på under 5 minutter uden, at du behøver kontakte banken. Når først bankintegration er opsat, importeres der data flere gange dagligt, og med vores Autoforslag-funktion, giver bankintegration forslag til, hvordan posteringer skal konteres baseret på tidligere handlinger.
Book et møde med os
Vi tager meget gerne en snak med dig om, hvordan du kan digitalisere din forretning. Ring til os på 78 79 19 59, skriv til salg@e-conomic.dk, eller udfyld formularen herunder, så kontakter en af vores specialister dig.
Mads Schønberg
Kasper Kjærsgaard
Kim Meisner
Oftest stillede spørgsmål
Er det altid et spørgsmål om "enten/eller" med digitalisering?
Skal jeg digitalisere alle mine kunder fra start for at kunne opretholde min forretningsmodel?
Hvad gør jeg, hvis min kunde ikke er interesseret i at digitalisere?
Smart Inbox passer ikke til alle mine kunder. Hvorfor så bruge det?
Hvilken rådgivning mener I jeg kan tilbyde mine kunder?
Hvad er et godt første skridt til at komme i gang med digitalisering?
Hvilke andre fordele giver det min virksomhed at digitalisere?