Introduktion til e-conomic

Fakturaer og indbetalinger

Fakturering og indbetalinger er grundlaget for din virksomheds indtægter. Og uden indtægt - ingen virksomhed. Få styr på de vigtigste funktioner, og se hvor du finder dem i e-conomic. 

DK_EC_SMB-Onboarding-2024-LP-hero-onboardingflow-illustration-590x710-2.3.png
 

Fundamentet for din virksomheds økonomi

De vigtigste emner at få styr på

Start din læring, hvor det giver mening for dig. 

Vi anbefaler, at du sætter dig ind i alle emnerne for at få den bedste start i e-conomic.
 

Fakturaer

En fast del af at føre virksomhed 
- få styr på det vigtigste
 

Læs mere

Indbetalinger

Få et bedre overblik over dine
betalte og ubetalte fakturaer
 

Læs mere

Design og layout

Tag et online kursus i at give 
din faktura en makeover
 

Læs mere

Kreditnotaer

Har du lavet en fejl i faktureringen?
Frygt ej, der er hjælp at hente
 

Læs mere

Rykkere

Hav en plan klar, hvis din kunde ikke 
betaler med en rykkerprocedure
 

Læs mere

 

Trin 1

Sådan opretter du en faktura

Når du opretter en faktura, foregår det således:

  • Opret en kunde
  • Opret en vare
  • Opret ny faktura

Læs mere 

 

Trin 2

Sådan opretter du en kundeindbetaling

Når du har oprettet en faktura og har modtaget betaling fra din kunde, er det vigtigt at oprette en kundeindbetaling, så du får et retvisende billede af, hvilke fakturaer der er eller ikke er betalt.

Læs mere 

 
SMB-Onboarding-1-Design-og-Layout.png

Trin 3

Kom på Design og layout-kursus

I e-conomic findes en standard fakturaskabelon, men hvis du gerne vil gøre din faktura lidt smartere med fx logo, anden skrifttype eller lignende, anbefaler vi, at du tilmelder dig Design og layout-kurset. 

Tilmeld dig gratis 

 

Trin 4

Sådan opretter du en kreditnota

Er du kommet til at sende en faktura ved en fejl? Eller til en forkert kunde? Så skal du oprette en kreditnota. En kreditnota krediterer beløbet på den afsendte faktura og pågældende kunde, så du ikke længere har et udestående.

Læs mere 

 

Trin 5

Sådan opsætter du en rykkerprocedure

Hvis du oplever, at dine kunder ikke betaler dig, kan du opsætte en rykkerprocedure, hvori du rykker dine kunder for betaling. Vores samarbejdspartner Likvido kan også hjælpe med at inddrive dine udestående beløb gennem inkassovarsler.

Læs mere 

 

Tag på online kursus

Lærer du bedst på kursus?

Kom på et af vores mange gratis onlinekurser, hvor du kan lære mere om forskellige områder af e-conomic. På kurset "Kunder, indbetalinger og rykkere" lærer du mere om:

  • Hvordan du håndterer indbetalinger fra dine kunder
  • Hvordan du opretter en rykkerprocedure til manglende indbetalinger
  • Hvad du skal være opmærksom på, når du håndterer indbetalinger og rykkere

Du får tilsendt optagelsen af kurset, så du kan se den igen og igen.

 

Tilmeld dig Læs mere

DK_EC_SMB-Onboarding-2024-visual-for-webinar-900x900
 

BoNUSmateriale

Næste skridt i din 
introduktion til e-conomic

Når du har styr på fakturering og indbetalinger, bør du kigge nærmere på de næste emner i rækken: 

 

 

Kom godt i gang-kursus

Et kursus til dig, der er ny

Læs mere

Udgifter

En intro til at bogføre udgifter

Læs mere

Digital bilagshåndtering

Et samlet sted til dine bilag

Læs mere

Bankafstemning

Et værktøj til effektiv bogføring

Læs mere

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.