Introduktion til e-conomic
Bogføring af udgifter
Det er nødvendigt at bogføre virksomhedens udgifter, for at sikre et godt overblik over virksomhedens økonomi. Udgiftshåndtering er både til dig, der handler med mange forskellige eller blot få leverandører.
Få styr på virksomhedens udgifter
De vigtigste emner at kende til
Vi anbefaler, at du sætter dig grundigt ind i, hvordan du bogfører dine udgifter korrekt.
Trin 1
Sådan bogfører du en udgift
En udgift kan bogføres som et finansbilag eller en leverandørfaktura. Et finansbilag er en enkelt postering, der debiterer beløbet på en konto og krediterer beløbet på en anden konto. Har du købt morgenbrød til teamet hos bageren? Så kan du bogføre kvitteringen som et finansbilag.
Trin 2
Sådan bogfører du en leverandørfaktura
Udgifter hos leverandører som sender dig en faktura efterfølgende, skal bogføres som leverandørfakturaer. Når du så betaler leverandøren, opretter du en leverandørbetaling, som du kan læse mere om i næste sektion.
Trin 3
Sådan bogfører du en leverandørbetaling
Når du har betalt en regning til din leverandør, skal det registreres i dit regnskab som en leverandørbetaling. På den måde får du nemlig bogført, at regningen er betalt, så der ikke længere står et skyldigt beløb på din leverandør.
Yderligere materiale
Fortsæt din introduktion til e-conomic...
... og bliv skarp på, hvordan du arbejder mest effektivt med dit regnskab.