Elektronisk fakturering til alle - helt gratis
Effektivisér din samhandel og spar tid og bekymringer.
Træd ind i det 21. århundrede med elektronisk fakturering
At kunne sende en faktura skal være så nemt som muligt - både for afsender og modtager. Derfor har vi gjort elektronisk fakturering gratis for alle e-conomic-brugere. Når du modtager elektroniske fakturaer, lander de automatisk i din Inbox i e-conomic, hvor du nemt kan behandle dem. Og når du sender en elektronisk faktura kan du følge med i leveringen, og dermed være sikker på, at den ikke forsvinder i et spamfilter i din kundes e-mail indbakke. Elektronisk samhandel giver sikker levering, bedre sporing og kræver langt færre manuelle processer. Derfor er fremtidens faktura elektronisk.
Uden elektronisk fakturering
Når du modtager PDF-fakturaer på e-mail, følger der en række manuelle processer med. Fakturaen skal både downloades, printes og uploades til e-conomic. Altsammen tidskrævende arbejde med risiko for fejl.
Med elektronisk fakturering
Når du modtager elektroniske fakturaer bliver informationer fra din leverandørs system overført direkte til din Inbox i e-conomic. Det medfører sikker levering, giver bedre sporing og kræver langt færre manuelle processer.
Fordelene ved elektronisk samhandel
Spar tid og penge
Både modtager og afsender slipper for dyre, manuelle processer og risiko for fejl.
Undgå fakturasvindel
E-fakturaer sendes som krypteret data via sikre forbindelser, der ikke kan manipuleres.
Bedre samhandel
Slip for pinlige, overrtrådte betalingsfrister og automatisér i stedet jeres samhandel.
E-fakturering skaber
værdi for Borg Sound
”Risikoen for at en faktura bliver overset og leverandøren ikke får rettidig betaling er blevet reduceret markant med elektronisk samhandel, frem for når vi modtager fakturaer sendt som PDF via mail. De fakturaer vi modtager elektronisk har herudover mindsket vores arbejdsgange, inden fakturaerne er klar til bogføring.”
Mette Guldberg, Intern Bogholder, Borg Sound
Læs om e-fakturering hos Borg Sound
Spar tid og penge
Med elektronisk fakturering slipper du for dyre, manuelle processer og menneskelige fejl - både for modtager og afsender. Når fakturaen behandles elektronisk under hele processen, fra afsendelse til modtagelse, giver det mindre tastearbejde, færre tastefejl, ingen afviste fakturaer og hurtigere håndtering. Og det frigør ressourcer og tid til mere værdiskabende arbejde.
Undgå fakturasvindel
Elektroniske fakturaer sendes som krypteret data, der ikke kan manipuleres. Svindel med fakturaer, sendt som e-mail eller brev, omfatter ofte manipulering af kontonummer, men det kan ikke lade sig gøre med elektroniske fakturaer. Derfor kan du, med ro i maven, sige ja til at modtage dine fakturaer elektronisk.
Bedre samhandel
Når du modtager dine fakturaer elektronisk, gør du også faktureringsarbejdet nemmere for både dig selv og dine leverandører, fordi jeres processer bliver automatiseret. Elektroniske fakturaer udveksles direkte mellem jeres økonomisystemer, hvilket giver dig nemmere håndtering og sikre afsender langt bedre sporing samt rettidig betaling.
Send elektronisk faktura med e-conomic
I e-conomic er det ingen sag at sende en elektronisk faktura. Du opretter og sender fakturaer, som du plejer - så sørger e-conomics fakturaprogram for resten.
Hvis din kunde er registreret til at modtage elektroniske fakturaer, sender e-conomic helt automatisk din faktura afsted elektronisk.
Og hvis behovet stadig er der, kan du også vælge at sende en PDF-kopi til din leverandør.
Sådan får du din leverandør til
at sende elektroniske fakturaer
Selvom din leverandør ikke bruger e-conomic, er der andre måder, de kan sende en elektronisk faktura på fx via fakturanetværket Sproom.
Få dine leverandører til at sende dig elektroniske fakturaer ved at:
1. Have argumenterne i orden
2. Lave målrettet kommunikation til dine leverandører
3. Kommunikere tydeligt til nye leverandører
4. Få dine medarbejdere med
5. Stå fast ved din beslutning
Elektronisk fakturering skal være for alle
“e-conomic vil, med gratis elektronisk fakturering, rykke standarden for samhandel ét stort skridt op ad digitaliseringsstigen. Det gør vi ved at tage fat i begge ender af processen samtidig – både afsendelse og modtagelse af elektroniske fakturaer.
Som det første økonomisystem i Danmark, gør vi det ved både at have indbygget elektronisk fakturamodtagelse og elektronisk afsendelse som standard. Gratis for alle kunder.”
Thomas Permin Berger, Strategy Director, Visma e-conomic
Revisor: e-fakturering er
en fordel for kunderne
“Elektronisk fakturering er utroligt effektivt. Der er langt færre fejl og man slipper for beskeder om, at fakturaen ikke er gået igennem, hvis man fx får skrevet forkert mailadresse eller mailadressen er blevet nedlagt. Det kommer til at give meget værdi, når alle kan modtage e-fakturaer gratis i e-conomic."
Susan Pradsgaard, Direktør og revisor, Pro Økonomiservice ApS
Ofte stillede spørgsmål om elektronisk fakturering
Hvad er en elektronisk faktura?
Hvad er et EAN-nummer og hvad er en EAN-faktura?
Kan jeg bruge elektronisk fakturering uden at have et EAN/GLN-nummer?
Jeg har slettet en elektronisk faktura ved en fejl. Hvordan finder jeg den igen?
Hvilke leverandører kan sende elektroniske fakturaer?
Kan jeg videresende en kopi af en elektroniske faktura?
Hvad er forskellen på en elektronisk faktura og en PDF-faktura?
Hvordan får jeg mine leverandører til at sende mig elektroniske fakturaer?
Er det gratis at modtage elektroniske fakturaer?
Kan jeg vælge ikke at modtage elektroniske fakturaer fra nogle af mine leverandører?
Kan jeg også modtage min elektroniske faktura på e-mail?
Hvordan sender man en elektronisk faktura? og hvordan sender mine leverandører til mig?
Hvordan afmelder jeg modtagelse af elektroniske fakturaer igen?