Gennemgang af e-conomic regnskabsprogram

Kom på tur rundt i e-conomic

Tag på rundtur i e-conomic og oplev, hvordan vores værktøjer og funktioner gør din bogføring mere effektiv samt støtter dig i at optimere og vækste din forretning - uanset branche, virksomhedstørrelse eller erfaring med regnskab.

  • Få funktioner, der effektiviserer din bogføringsproces 
  • Skab tid til at fokusere på at optimere og vækste forretningen 
  • Tilpas til dine behov - uanset branche, virksomhedsstørrelse og erfaring

Se alle funktioner

kvinde ved computerskærm med e-conomic dashboard
 

Interaktiv rundtur i e-conomic

Klik dig rundt i en interaktiv demo af e-conomic

Udforsk e-conomic regnskabsprogram i vores interaktive rundtur, hvor du kan gå på opdagelse i forskellige områder af programmet.

 

 

Kernefunktioner

Sørg for, at det grundlæggende 
er på plads

I e-conomic har vi selvfølgelig styr på det grundlæggende, som du kan forvente af et regnskabsprogram i dag. Vi tilbyder en sikker og stabil platform, der altid er opdateret i forhold til gældende lovgivning, ligesom vi stiller alle de nødvendige værktøjer til at føre korrekt regnskab til rådighed. Herudover sørger vi for, at du har gratis adgang til personlig og kompetent hjælp, hvis behovet opstår.

 

Flueben

Lever op til bogføringsloven

e-conomic lever op til kravene i bogføringsloven og er et godkendt regnskabsprogram af Erhvervsstyrelsen.

Læs mere om bogføringsloven

Høj grad af sikkerhed

Med e-conomic sikres dine data med avancerede sikkerhedsforanstaltninger, så de altid er beskyttede.
 

Læs om sikkerhed i e-conomic

En illustration af et papir, en pil og e-conomics logo

Hurtig og enkel (e)fakturering

Opret fakturaer hurtigt og enkelt - og send dem fx som e-fakturaer direkte til dine kunder.

Læs mere om e-fakturering

Nem indberetning af moms

Det er nemt at finde tallene i din momsopgørelse, og indberette moms direkte til SKAT via vores integration.

Sådan gør du

En illustration af en hånd, der laver thumbs up

Effektiv og præcis årsafslutning

e-conomic giver dig værktøjerne til at lave en effektiv og præcis årsafslutning, når regnskabsåret slutter.

Sådan gør du

Gratis kompetent hjælp

Du har adgang til kompetent og personlig hjælp og vejledning via telefon, chat og mail - helt gratis.
 

Kontakt os

Adgang til din revisor

Din revisor kan få  gratis adgang til dit regnskab, så I altid præsenteres for de samme tal og bedre kan samarbejde.

Sådan gør du

 
mobilversion af applikationen

MOBIL-APP

Lav regnskabet, når det passer dig

e-conomic har en mobil-app, der gør det muligt for dig at håndtere dele af regnskabet, når det passer dig, så du kan få en mere effektiv arbejdsdag. Med app'en kan du:

  • Sende fakturaer, tilbud og ordrer på farten 
  • Uploade bilag direkte til e-conomic 
  • Nemt registrere timer på projekter
  • Holde dig opdateret på regnskabet - uanset hvor du er

Udforsk e-conomics mobil-app

 

Apps og integrationer

Tilpas e-conomic til dine behov

Med e-conomic har du mere end 250 integrationsmuligheder, hvilket gør det simpelt at koble relevante forretningssystemer sammen med dit regnskab. Samtidig kan du nemt tilføje ekstra funktionalitet og således tilpasse programmet til dine behov.

  • Forbind alt fra webshop- og kasseløsning til løn-, booking- og et bredt udvalg af andre systemer med dit regnskab 
  • Tilføj bl.a. ekstra brugere, tidsregistrering samt lager -og projektstyring til e-conomic

Når dine systemer arbejder sammen, deles data på tværs af systemerne helt automatisk. På den måde sikrer du, at din bogføring altid afspejler virkeligheden, samtidig med at du sparer dig selv for mange timers manuelt arbejde.

Se vores apps og integrationsmuligheder

Et screenshot af e-conomics apps
 
visualisering af digitale bilag

Digitale bilag

Arbejd digitalt med dine bilag

Det er simpelt at uploade bilag til e-conomic og efterfølgende arbejde med dem i programmet. Ved at digitalisere dine bilag i e-conomic kan du:

Sådan arbejder du med digitale bilag

 

Automatisk bankafstemning og betaling

Effektivisér din bankafstemning og betalinger

I e-conomic har du mulighed for at effektivisere din bankafstemning, bogføring af bankposter og betaling af leverandørfakturaer betydeligt.

Sådan arbejder du effektivt med bankafstemning

Et screenshot af e-conomics bankafstemning
 
To screenshots af overblik over rykkere i e-conomic

Debitorstyring

Få overblik over manglende betaling

Med et simpelt overblik over, hvilke fakturaer der mangler betaling, ved du altid hvem, der skal have en påmindelse. Hvis du har forfaldne fakturaer, kan du med et enkelt klik sende en inkassovarsel direkte fra e-conomic. Vores samarbejdspartner, Likvido, tager sig af den efterfølgende proces, og du i stedet kan fokusere på at drive din forretning uden at bekymre dig om at indhente manglende betaling.

  • Få et simpelt overblik over ubetalte fakturaer
  • Send påmindelser til kunder direkte fra programmet
  • Send inkassovarsel med ét klik ved forfaldne fakturaer
  • Fokusér på at drive forretning uden bekymring om manglende betaling

Læs mere om debitorstyring i e-conomic

 

Dimensioner

Skab bedre struktur og mere præcis rapportering

For at skabe en bedre struktur i regnskabet kan du med e-conomic bogføre i flere dimensionslag. Det betyder, at du kan tilføje flere lag af information til dine posteringer - fx afdeling, produkt, lokation eller projekt. Sådan får du en mere præcis rapportering, som afspejler detaljerne i virksomheden.
 

Sådan fungerer dimensioner

En screenshot af funktionen Dimensioner i e-conomic
 
En screenshot af funktionen Udvidet bilagsgodkendelse i e-conomic

Udvidet bilagsgodkendelse

Få en nem godkendelsesproces

Med e-conomic kan du oprette skræddersyede godkendelsesprocesser for forskellige typer af bilag, så de hurtigt og effektivt kan gøres klar til bogføring. Du slipper for at manuelt at håndtere godkendelsen af bilag og får i stedet fuld kontrol over, hvor langt et bilag er i godkendelsesprocessen.

Sådan fungerer Udvidet bilagsgodkendelse

 

Hjælp og vejledning

Vi er her, når du har brug for hjælp

Uanset om du er ny inden for regnskab eller har mange års erfaring, kan der opstå spørgsmål og udfordringer, som du har brug for en hjælpende hånd til at håndtere. Derfor har du altid mulighed for at få gratis og kompetent vejledning fra vores supportafdeling, selvhjælpssider og forskellige kurser.

 

Få svar på dine spørgsmål via telefon, chat eller e-mail

Hos e‑conomic har vi Danmarks mest kompetente og dedikerede supportafdeling, der er klar til at hjælpe dig med både store og små spørgsmål.
 

Kontaktoplysninger og åbningstider for supporten

Find hjælp og vejledning i vores artikler og videoer

Udforsk vores omfattende kartotek af hjælpeartikler i e‑copedia, og få svar på dine  spørgsmål. I e‑copedia finder du detaljerede artikler og videoer, der guider dig til, hvordan du anvender e-conomic mest optimalt.
 

Besøg e-copedia

Deltag i kurser om regnskab og e‑conomic

Kom på kursus og få en dybdegående gennemgang af forskellige områder af e-conomic. Det betyder ikke noget om du er ny i programmet eller har mange års erfaring med at føre regnskab - vi har kurser, der passer til alle slags behov.

Se kurser og tilmeld dig

 

Priser og pakker

Hvad koster e-conomic?

Få et overblik over de forskellige pakkeløsninger i e-conomic, og bliv klogere på hvilken, der passer bedst til dine ønsker og behov.


 

Avanceret

Til dig, som vil skabe overblik og vækst med udvidede regnskabsfunktioner, der understøtter samarbejdet.

Læs mere om Avanceret

449 ,-
/måned
ekskl. moms

  • Pr. ekstra 25.000 posteringer
    +220 kr./md.
  • Over 1 million posteringer?
    Kontakt os

  • Ét år tælles som ét regnskabsår

  • Er du i tvivl?
    Vælg laveste antal og bliv automatisk opgraderet
Hvad er en postering?

En postering dækker over kontobevægelser i regnskabet. En kontobevægelse kunne være en postering på en udgifts- eller indtægtskonto, en postering på en momskonto og en postering på en bankkonto. Det vil sige, at du ca. vil have 3 posteringer pr. bilag eller bevægelse. 

Du skal vælge det antal posteringer, som du forventer at bruge i løbet af dit regnskabsår.

Kernefunktioner

Med kernefunktioner mener vi alle de funktioner, som er nødvendige for at føre regnskab. Det inkluderer bl.a.:

  • Finansbogholderi
  • Momsregnskab
  • Rapportering
  • Årsafslutning
  • Kundestyring
  • Valutahåndtering
  • Adgang for revisor
  • Mobilapp
  • Elektronisk fakturering
  • Bilagsgodkendelse


og meget mere..
 

Bankintegration

Forbind din bank og dit regnskab direkte i e-conomic. Herefter bliver dine kontobevægelser automatisk overført fra bank til e-conomic, så du altid har opdaterede tal. På denne måde, kan du afstemme dit regnskab uden at importere CSV-filer. Vi integrerer til alle banker i Danmark.

Fri adgang til integrationer (API)

Få alle dine systemer til at tale sammen eller udvid e-conomic med nye funktioner via vores åbne API. Vi har integrationer til over 200 af de førende IT-systemer på markedet, og du kan med få klik forbinde disse til e-conomic og sikre at dine tal altid er synkroniseret på tværs af systemer.

Ordrer, tilbud og rykkere

Få en effektiv ordre- og tilbudshåndtering i e-conomic og klar salget både fra kontoret og -- med vores gratis mobilapp -- direkte fra firmabilen.

Ordrer og tilbud kan sendes til kunden via e-mail, PDF eller et online link.

Når det kommer til rykkere, får du et overblik over de kunder, der ikke har betalt fakturaer til tiden. Funktionen giver dig mulighed for at kontakte kunderne, informere om vilkår, renter og gebyrer.

Autoforslag i bankafstemning

Hvis du bogfører ud fra dine bankbevægelser, vil du også få glæde af intelligente konteringsforslag i e-conomic. Du modtager nemlig de automatiske forslag til bogføring, når du overfører posteringer fra banken til kassekladden.

Denne funktion er en del af Smart Bank.

Automatisk håndtering af bilag

Få funktioner, der tager hånd om dine bilag fra start til slut, så du undgår stress over krøllede kvitteringer og ubetalte fakturaer. Ligesom at automatiseringen af bilagshåndteringen sparer dig tid og manuelt tastearbejde og minimerer fejl.

 

-Aflæsning af bilag: e-conomic kan scanne og indlæse informationer fra dine bilag og kvitteringer. Det giver dig et klart overblik over, hvilke bilag du allerede har behandlet, og hvilke der er klar til bogføring.

 

-Bilagsmatch: Slip for manuelt at organisere og vedhæfte dine bilag til den korrekte postering. Bilagsmatch scanner dine bilag og sammenligner dem med dine posteringer for at finde og parre dem, der matcher.

 

-Automatiske konteringsforslag: Modtag automatiske forslag til, hvordan dine bilag skal bogføres ud fra din tidligere bogføring. Du modtager konteringsforslag, efter systemet har aflæst dine bilag, og du står over for at oprette en ny postering. Du skal blot godkende bilaget. 

 

-Automatisk bilagshåndtering: Opsæt dine egne automatiseringsregler for, hvordan og af hvem bilag skal håndteres. Du bestemmer bl.a., om der er bilag fra en specifik leverandør, der altid skal godkendes, eller om bilag under en vis beløbsgrænse automatisk skal føres direkte til kassekladden. Automatisk bilagshåndtering kaldes for "Workflow".

Udvidet bilagsgodkendelse

Skal dit bilag godkendes af flere, kan du med Udvidet bilagsgodkendelse få op til tre godkendere på et bilag.

Du vælger selv, hvilke kriterier bilaget skal opfylde for at blive sendt til godkendelse, og om du ønsker, at dine 2-3 godkendere skal godkende bilaget i en særlig rækkefølge.

I godkendelsesloggen kan du få det fulde overblik over, hvilke bilag der mangler godkendelse og fra hvilke godkendere.

Flere dimensionslag

Med Avanceret-pakken kan du lave op til tre regnskabsdimensioner i e-conomic, som du kan bruge i din bogføring. Du kan frit navngive dimensionerne, så de passer til din virksomhed. Under hver dimension kan du desuden lave så mange dimensionsværdier, som du har behov for.

Abonnement til holdingselskab

Hold styr på regnskabet i både drifts- og holdingselskab med et ekstra abonnement til dit holdingselskab. Abonnementet inkluderer alle funktionerne fra Avanceret-pakken og 250 posteringer.

Ekstra bruger

Tilføj en ekstra bruger til dit regnskab i e-conomic, og få mulighed for at samarbejde om regnskabet på tværs af virksomheden. Har du brug for at tilføje flere brugere, kan disse tilkøbes.

Plus

Til dig, som bruger flere bogføringsfunktioner og vil koble regnskabet sammen med andre programmer.

Læs mere om Plus

299 ,-
/måned
ekskl. moms

  • Pr. ekstra 25.000 posteringer
    +110 kr./md.
  • Over 1 million posteringer?
    Kontakt os

  • Ét år tælles som ét regnskabsår

  • Er du i tvivl?
    Vælg laveste antal og bliv automatisk opgraderet
Hvad er en postering?

En postering dækker over kontobevægelser i regnskabet. En kontobevægelse kunne være en postering på en udgifts- eller indtægtskonto, en postering på en momskonto og en postering på en bankkonto. Det vil sige, at du ca. vil have 3 posteringer pr. bilag eller bevægelse. 

Du skal vælge det antal posteringer, som du forventer at bruge i løbet af dit regnskabsår.

Kernefunktioner

Med kernefunktioner mener vi alle de funktioner, som er nødvendige for at føre regnskab. Det inkluderer bl.a.:

  • Finansbogholderi
  • Momsregnskab
  • Rapportering
  • Årsafslutning
  • Kundestyring
  • Valutahåndtering
  • Adgang for revisor
  • Mobilapp
  • Elektronisk fakturering
  • Bilagsgodkendelse


og meget mere..
 

Bankintegration

Forbind din bank og dit regnskab direkte i e-conomic. Herefter bliver dine kontobevægelser automatisk overført fra bank til e-conomic, så du altid har opdaterede tal. På denne måde, kan du afstemme dit regnskab uden at importere CSV-filer. Vi integrerer til alle banker i Danmark.

Fri adgang til integrationer (API)

Få alle dine systemer til at tale sammen eller udvid e-conomic med nye funktioner via vores åbne API. Vi har integrationer til over 200 af de førende IT-systemer på markedet, og du kan med få klik forbinde disse til e-conomic og sikre at dine tal altid er synkroniseret på tværs af systemer.

Ordrer, tilbud og rykkere

Få en effektiv ordre- og tilbudshåndtering i e-conomic og klar salget både fra kontoret og -- med vores gratis mobilapp -- direkte fra firmabilen.

Ordrer og tilbud kan sendes til kunden via e-mail, PDF eller et online link.

Når det kommer til rykkere, får du et overblik over de kunder, der ikke har betalt fakturaer til tiden. Funktionen giver dig mulighed for at kontakte kunderne, informere om vilkår, renter og gebyrer.

Basis

Til dig med behov for basale funktioner til fakturering, bankafstemning og digitalt samarbejde om regnskabet.
249 ,-
/måned
ekskl. moms

  • Pr. ekstra 25.000 posteringer
    +55 kr./md.
  • Over 1 million posteringer?
    Kontakt os

  • Ét år tælles som ét regnskabsår

  • Er du i tvivl?
    Vælg laveste antal og bliv automatisk opgraderet
Hvad er en postering?

En postering dækker over kontobevægelser i regnskabet. En kontobevægelse kunne være en postering på en udgifts- eller indtægtskonto, en postering på en momskonto og en postering på en bankkonto. Det vil sige, at du ca. vil have 3 posteringer pr. bilag eller bevægelse. 

Du skal vælge det antal posteringer, som du forventer at bruge i løbet af dit regnskabsår.

Kernefunktioner

Med kernefunktioner mener vi alle de funktioner, som er nødvendige for at føre regnskab. Det inkluderer bl.a.:

  • Finansbogholderi
  • Momsregnskab
  • Rapportering
  • Årsafslutning
  • Kundestyring
  • Valutahåndtering
  • Adgang for revisor
  • Mobilapp
  • Elektronisk fakturering
  • Bilagsgodkendelse


og meget mere..
 

Bankintegration

Forbind din bank og dit regnskab direkte i e-conomic. Herefter bliver dine kontobevægelser automatisk overført fra bank til e-conomic, så du altid har opdaterede tal. På denne måde, kan du afstemme dit regnskab uden at importere CSV-filer. Vi integrerer til alle banker i Danmark.

 
 

Demo

Prøv e-conomic gratis

Få adgang til e-conomic i 14 dage uden omkostninger, og gå på opdagelse i de mange funktioner og muligheder programmet tilbyder.

License Warning
Har du hørt om vores skolelicenser?

Vidste du, at vi har skræddersyede skolelicenser?

Denne type demo er optimal, hvis du sidder på en skole eller på anden vis skal bruge e-conomic i forbindelse med undervisning. Spørg en kollega eller underviser, hvis du er i tvivl om hvorvidt du allerede har adgang til at oprette en demo på en skolelicens.

Kontakt

Lad os tage en snak om dine behov

Vil du blive klogere på, hvordan e-conomic kan opfylde dine specifikke behov? 

Udfyld formularen, og vi ringer dig op. Vi ringer mandag-torsdag (09.00-16.30) 

og fredag (09.00-16.00).

Skriv dit navn her
Skriv dit nummer her

Når du indtaster dine oplysninger i felterne ovenfor, behandler Visma e-conomic dine personoplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

 

FAQ

Få svar på dine spørgsmål


 

Hvordan kommer jeg godt i gang med e-conomic?

Du kommer godt i gang med e-conomic ved at følge vores 10 trin-for-trin guides, der hjælper dig med opsætningen af din e-conomic-aftale. Du kan også deltage på vores gratis online kursus, "Kom godt i gang med e-conomic", hvor du får en god forståelse for, hvordan programmet fungerer. Hvis du deltager live, har du mulighed for at stille spørgsmål undervejs, men du kan også vælge at se en optagelse af kurset, når det passer dig. 

 

Hvis du har spørgsmål eller der opstår udfordringer, er du altid velkommen til at kontakte vores support.

Hvad sker der, når jeg kommer over posteringsgrænsen?

Hvis du overskrider det årlige antal posteringer, der er inkluderet i din e-conomic-pakke, tilføjer vi automatisk ekstra posteringer, så du kan fortsætte arbejdet uden afbrydelse. Det betyder, at du opgraderes til næste niveau, fx fra 1.000 til 2.000 posteringer om året, og din pris justeres tilsvarende. Vi giver dig besked via email, når du nærmer dig din grænse. Du kan også nemt holde øje med dit posteringstal ved at logge ind i e-conomic, gå til 'Indstillinger', derefter 'Alle indstillinger', vælge 'Regnskab', og til sidst 'Regnskabsår'. Her kan du se, hvor mange posteringer du har brugt.

Hvornår bliver jeg faktureret af jer?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu neque faucibus, convallis nibh ac, imperdiet arcu. Curabitur sit amet tristique augue. Proin tristique eget ligula non luctus. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas.

Lever e-conomic op til den nye bogføringslov?

e-conomic lever op til alle krav i den nye bogføringslov og er et godkendt bogføringssystem af Erhvervsstyrelsen. Uanset hvilken pakkeløsning du vælger, har du alle de funktioner, du skal bruge til at føre digitalt regnskab og således følge bogføringsloven.

Hvad er en postering?

En postering er en registrering på en konto i dit regnskab. Hvis du for eksempel bogfører en telefonregning, opdeler du beløbet i flere dele: en del til 'telefon' konto, en del til 'moms' og en del til 'bank'. Hver af disse registreringer kaldes en postering, og du vil typisk have tre posteringer for en sådan regning.

Hvornår bliver jeg faktureret af jer? 

Du bliver faktureret kvartalsvis og modtager din første faktura efter 3 måneder. 

Hvad gør jeg, hvis jeg har bogført en faktura ved en fejl?

Hvis du har bogført en faktura ved en fejl, skal du oprette en kreditnota. Du kan blive klogere på, hvordan du opretter en kreditnota ud fra en bogført faktura i e-conomic her.  

Hvordan giver jeg adgang til min revisor?

Du kan give din revisor eller bogholder (administrator) adgang til dit regnskab i e-conomic. Læs her, hvordan du gør. 

Kan jeg integrere min bank til e-conomic?

Uanset hvilken pakkeløsning du har, kan du integrere din bank med e-conomic, og sikre at dine bankdata overføres automatisk til dit regnskab. Lær, hvordan du sætter bankforbindelsen op her. 
 

 

Bliv e-conomic Insider

Tilmeld mig e-conomic Insider-mail og nyhedsmails, der indeholder tips og tricks, invitationer til events, samt markedsføring om vores regnskabssystem og relateret software fra vores app-partnere.

Jeg kan til enhver tid afmelde mig og trække mit samtykke tilbage.

Når du indtaster dine oplysninger i feltet ovenfor, behandler Visma e-conomic dine persondata i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.